مشکلات مالی چالش اصلی ورزش ناشنوایان

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان رضوی گفت:در خراسان رضوی ۱۱ هزار ناشنوا داریم که قبل از هر چیز دغدغه این قشر اشتغال و تامین مالی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا شیخ زاده رئیس هیئت ورزش ناشنوایان خراسان رضوی در نخستین سفر شهرستانی خود به تربت حیدریه در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت ورزش ناشنوایان این شهرستان چالش‌ها و فرصت‌های پیشرفت این هیئت ورزشی را مورد بررسی قرارداد.

او در این نشست با اشاره به پیشینه‌ی درخشان ورزش ناشنوایان در تربت حیدریه، افزود: این حوزه در شهرستان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که میتوانند با شناسایی استعداد‌ها و ساماندهی مناسب ضمن فعالیت در ۱۷ رشته فعال ورزشی استان افق‌های روشنی را در کشور و سطوح بین المللی ترسیم نمایند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان رضوی مشکلات مالی را چالش اساسی قشرناشنوا دانست و ادامه داد: در استان ۱۱ هزار ناشنوا داریم که قبل از هر چیز دغدغه این قشر اشتغال و تامین مالی است.

شیخ زاده در خصوص توسعه ورزش ناشنوایان بیان کرد: سه حوزه خیرین، آموزش و پرورش و بهزیستی به عنوان اضلاع توسعه ورزش ناشنوایان شناخته میشوند و انتظار هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان رضوی از دستگاه‌های دست اندرکار این است که امکانات لازم را در اختیار توسعه این حوزه قرار دهند.

او با بیان اینکه برقرای ارتباط مؤثر و مطلوب با قشر ناشنوا اولین شرط برای شناسایی نیازها، ظرفیت‌ها و اولویت‌های این قشر می‌باشد، افزود: در این خصوص جهت برگزاری دوره‌های آموزشی زبان اشاره آمادگی همکاری با شهرستان‌ها را داریم.
 

بیشتربخوانید:آیا کیمیا علیزاده دیگری در راه است؟/ مسئولین به هوش باشند

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان رضوی در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی را از اولویت‌های این هیئت دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص مخاطبین این هیئت برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات نیاز به الزاماتی دارد که خوشبختانه این ظرفیت بالقوه در تربت حیدریه وجود دارد و قطعا از این ظرفیت در جهت برگزاری دوره‌ها و مسابقات استفاده خواهیم کرد.
 
مجید رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز در این نشست حضور رؤسای هیئت استان در شهرستان‌ها را امیدبخش برشمرد و گفت: ورزش ناشنوایان در تربت حیدریه نیاز به توسعه مالی و عمرانی دارد و ظرفیت‌های بالقوه این حوزه با نگاه ویژه هیئت استان ظرفیت بزرگی برای درخشش در سطح کشوری و بین المللی دارد که پیش از این هم شاهد حضور ورزشکاران ناشنوای این شهرستان در سطوح مختلف کشوری و ملی بوده ایم.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار