از ابتدای کرونا تا کنون زائر خارجی در مشهد نداشته ایم

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بعد از کرونا زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تیرماه برای میزبانی از این زائران اقدام می کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: واحد‌های اقامتی برای پذیرش زائران در مشهد فعال هستند و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، همه مجوز بازگشایی دارند، ولی خیلی تمایلی به بازگشایی ندارند و در حال حاضر حدود ۶۰۰ واحد بازگشایی کرده‌اند.

او افزود: در همین تعداد واحد نیز زائر و مسافر خیلی کم است و با سال های قبل قابل مقایسه نیست و اگر شرایط با همین وضعیت قرمز ادامه یابد، احتمال دارد که ستاد استانی کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به خسارات و آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه گردشگری مشهد، ابراز امیدواری کرد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، محدودیت‌ها برنگردد.

براتی بیان کرد: از ابتدای اسفند و شیوع کرونا تاکنون زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم و در سال جدید نیز میزبان زائران خارجی در مشهد نبوده‌ایم بعد از شیوع کرونا، تعدادی زائر در مشهد حضور داشتند که برخی از آن‌ها به مرور به کشورشان بازگشته‌اند.

او تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، کارگروه زائران غیر ایرانی استان و گردشگری آماده شده است و این پروتکل‌ها در دهه اول تیرماه نهایی شده و اگر شرایط برای پذیرش زائر مهیا باشد و نگرانی از شیوع کرونا نباشد، اجرا خواهد شد.


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ضمن تشکر از آستان قدس در خصوص میزبانی از زائران و تلاش در جهت مهیا کردن مقدمات جهت حفظ سلامت زائران، از زائران و مجاوران خواست که فاصله‌های اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

براتی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح جامعه، رعایت این دستورالعمل‌های بهداشتی کمرنگ شده است و امیدواریم با رعایت موارد توصیه شده، به جای بازگشت محدودیت‌ها، شاهد بازگشایی تمام مراکز باشیم.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.