ثبت نام ۸۵ واحد گردشگری قزوین در سامانه کارا

متصدیان ۸۵ واحد گردشگری استان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت نام کرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا در تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی گردشگری، خانه مسافرها، مجتمع‌های خدمات رفاهی، واحد‌های پذیرایی بین‌راهی و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری در نظر گرفته شده است که به ازای افراد بیمه‌پرداز شاغل در این واحد‌ها پرداخت می‌شود.

علیرضا خزائلی افزود: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

او اضافه کرد: با توجه به خسارات وارد شده به حوزه صنایع‌دستی کارگاه‌های گروهی و انفرادی صنایع‌دستی هم مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی استان گفت: امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که افراد شاغل در آن‌ها بیمه‌پرداز تامین اجتماعی نیستند، وجود ندارد و پیگیری‌های لازم درباره امکان استفاده این واحد‌ها از تسهیلات در حال انجام است.

او اضافه کرد: ۳۱ خرداد آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا است و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

استان قزوین دارای ٢٤٢ تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.