جوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند

فرماندار عجب شیر پیشرفت جامعه را منوط به توجه به جوانان دانست وافزود: جوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عادل اصغرپور فرماندار عجب شیر  در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان عجب شیر گفت: جوانان سرمایه‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب و ارزشمند جامعه ما هستند و نیازمند حمایت و توجه جدی مسئولان می‌باشند.

او در خصوص توجه به اوقات فراغت جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف و با نشاط برای جوانان، فراهم کردن شرایط حضور آنان در جامعه و برنامه‌های تدارک دیده شده با محوریت جامعه جوان و توجه لازم به آنان به منظور شکوفایی استعداد‌های آن‌ها بایستی مد نظر باشد تا نقشی که این قشر می‌تواند در توسعه ایفا نماید پررنگ شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: جوان آینده سازان این مرز و بوم هستنند و آینده این مملکت را جوانان باید رقم بزنند و این ممکن نیست جز با هموار نمودن راه و مشارکت واقعی آنان در همه عرصه‌ها که باید این را برنامه ریزی کرد و از نیروی انسانی جوان بیشتر استفاده کرد.

او با اشاره برنامه‌های متنوعی توسط ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان و با همکاری خوب سازمان‌ها و نهاد‌های عضور این ستاد را خواستار شد وافزود: در ایام هفته ازدواج همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با هماهنگی‌های دبیرخانه این ستاد در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده کلیه دستگاه‌ها با توجه به وظیفه ذاتی هردستگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین و به صورت منسجم اجرا شود.

او برگزاری کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های مهم طرح نشاط اجتماعی است خاطرنشان کرد: برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی هنری و مذهبی، برگزاری مسابقه و سرگرمی، درشهرستان توسط ستاد امور جوانان اجرا شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی و آمادگی دستگاه‌های متولی برای اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان، اظهار کرد: باید برنامه‌های اوقات فراغت در هر بخش اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و نظیر آن با محوریت همان اداره مربوطه برگزار شود.
اصغرپور اظهارداشت:در برنامه ریزی اوقات فراغت باید علاقمندی، نیاز سنجی و مشارکت خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف را مد نظر داشته باشیم و از حداقل امکانات لازم که در اختیار داریم به نحو بسیار خوب و ارزنده‌ای استفاده کنیم.

او همکاری کلیه دستگاه‌ها را با اداره ورزش وجوانان که محوریت اصلی اوقات فراغت می‌باشد در بحث ارائه برنامه‌های خود به این اداره و جمع بندی فعالیت‌های خود در طول مدت اوقات فراغت وثبت اقدامات در پرتال اداره ورزش وجوانان برای ارزیابی اوقات فراغت و معرفی دستگاه برتر و همچنین اطلاع رسانی جامع در خصوص برگزاری برنامه‌های فوق در تابستان جاری را خواستار شد.

فرماندار عجب شیر بر لزوم مهارت‌آموزی قبل و بعد از ازدواج برای تداوم زندگی مشترک را از اعضای ستاد خواستار شد و افزود: آموزش‌های لازم نیز توسط مراکز مشاوره و یا ارگان‌های دولتی دیگر باید انجام شود تا عامل آگاهی جوانان شده و جلوی هرگونه اشتباه و شکست را بگیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.