اسدی: سلامت محوری مهمترین اصل باشگاه نساجی است/ برای برگزاری مسابقات تصمیم جمعی بگیریم

رئیس هیئت مدیره باشگاه نساجی مازندران گفت: باشگاه ما نگاه سلامت محور برای همه افراد درگیر مسائل فوتبال دارد.

اسدی: سلامت محوری مهمترین اصل باشگاه نساجی است/ برای برگزاری مسابقات تصمیم جمعی بگیریمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عليرضا اسدى رئيس هيئت مديره باشگاه نساجى مازندران درباره موضع اين باشگاه براى برگزارى بازى هاى ليگ برتر اظهار كرد: باشگاه ما نگاه سلامت محور براى همه افراد درگير مسائل فوتبال از جمله داوران، بازيكنان و مربيان دارد.  

او ادامه داد: سلامت محورى مهمترين اصل باشگاه ما است. اولين موضوع اين است كه خداى نكرده اتفاقى براى هيچ كدام از ارگان فوتبال رخ ندهد. اگر ما نمى توانيم به طور كامل سلامت همه را تضمين كنيم بهتر است مسئوليت اين قضيه را قبول كنيم. زمانى كه فدراسيون فوتبال مى گويد بازى ها بايد برگزار شود بايد مسئوليتش را از لحاظ مادى و معنوى بپذيرد.

تصمیم جمعی درباره برگزاری یا لغو مسابقات گرفته شود 

اسدی افزود: اگر فدراسيون فوتبال مسئوليت برگزارى بازى ها را پذيرفت كه حرف ديگرى نداريم اما اگر اين كار را نكرد بايد هزينه هايش را تقسيم كند. همه مسئولان و مديران باشگاه ها در جلسه اى نظرات خود را مطرح كنند تا احترام همه حفظ شود و در آن جلسه يك تصميم جمعى درباره برگزارى يا لغو مسابقات گرفته شود.

او بيان كرد: به هر حال اين موضوع كه همه بايد نگاه سلامت محور داشته باشند يك امر طبيعى است. آمارى كه ستاد مبارزه با كرونا اعلام مى كند خطرناك است و خداى نكرده فردى كه فوتبال بازى كند، اتفاقى برايش رخ بدهد، جمع كردن اين مسئله حاشيه ساز مى شود.

برگزاری مسابقات در این شرایط خوشایند نیست 

اسدى درباره اينكه چرا باشگاه ها به يك جمع بندى نهايى براى برگزارى بازى ها نمى رسند، گفت: به هر حال همه باشگاه ها بايد در يك جا جمع شوند تا نظرات خود را مطرح كنند و آنها تغيير نظر مى دهند چون برخى از باشگاه ها خصوصى و بعضى ديگر دولتى هستند. باشگاه هاى خصوصى به صورت مستقل تصميم مى گيرند و فشارى از جانب كسى تحمل نمى كنند اما متاسفانه باشگاه هاى دولتى به اين صورت نيستند و مديران دولتى تحت تاثيرافراد بالادستى خود هستند كه مجبور مى شوند نظر خود را تغيير بدهند يا استعفا داده و بروند. به نظرم اکنون در بحث سلامت محور، برگزاری مسابقات موضوع خوشايندی نيست چون اگر بپذيرند كه بازى ها برگزار شود به احتمال زیاد  اتفاقى رخ می دهد.

اسدی: سلامت محوری مهمترین اصل باشگاه نساجی است/ برای برگزاری مسابقات تصمیم جمعی بگیریم

سلامت محوری مهمتر از برگزاری مسابقات است 

اسدى درباره اينكه در جايگاه و كسوت يك پزشك چه نظرى درباره ادامه بازى هاى ليگ برتر دارد، گفت: نظرم اين است كه سلامت محورى را در دستور كار قرار بدهيم. همچنين ما نبايد خودمان را با كشورهاى ديگر مقايسه كنيم چون امكانات آنها بيشتر است و قابل قياس با ما نيستند. ما در پيك ويروس كرونا هستيم و آمار تلفات ٣ رقمى شده و اين موضوع خطرناك است و نمى شود از كنارش عبور كنيم. من به عنوان يك پزشك نظرم اين است كه سلامت محورى مقدم تَر از برگزارى بازى ها است.

اسدى درباره اينكه گفته مى شود سازمان ليگ پول تبليغات محيطى را گرفته است و اگر بازى ها برگزار نشود محتمل ضرر و زيان شديد مى شود، گفت: اگر بخواهيم بازى ها را برگزار كنيم بايد مسئوليتش را بپذيريم. البته من در جريان مسائل مالى و قراردادى سازمان ليگ نيستم و علاقمند هم نيستم در این باره صحبت كنم. اگر ما در حوزه اجرا بوديم با مشاركت جمعى مسئوليتش را مى پذيرفتيم كه بازى ها برگزار شود يا نه. همچنین در تمام اتفاقاتى كه رخ مى داد ما مسئول بوديم و هزينه اش را تقبل مى كرديم.

او ادامه داد: اگر هزينه ها را بين همه باشگاه ها تقسيم كنيم و همه اين موضوع را قبول كنند هيچ اشكالى ندارد. مشكل اين است كه ما مى خواهيم كارى انجام بدهيم، اما هيچ كس نمى خواهد مسئوليتش را قبول كند. همه باشگاه ها بيايند و دغدغه هاى خود را براى برگزارى ليگ مطرح كنند و به يك جمع بندى برسند كه بازى ها برگزار شود يا نه. آن موقع هزينه ها بين همه تقسيم مى شود و كسى حرف خود را عوض نمى كند و صورت جلسه مى كنند كه بازى ها برگزار يا لغو شود. نتیجه جلسه هر چه بود به عنوان خرد جمعى باید پذیرفته شود و به آن احترام بگذارند و همه تصمیم اتخاذ شده را انجام بدهند.

او افزود: من از فضای بيرون به اين مسئله نگاه مى كنم و اگر در داخل سازمان لیگ بودم  برگزاری بازی ها را به يك تصميم جمعى مى رساندم و اگر اين اتفاق رخ بدهد همه مسئوليتش را قبول مى كنند. اگر همه مسئوليتش را بپذيريم و بگوييم بازى ها برگزار شود باید تبعات آن را هم قبول کنیم.

اسدی: سلامت محوری مهمترین اصل باشگاه نساجی است/ برای برگزاری مسابقات تصمیم جمعی بگیریم

درآمد بخش های خصوصی و دولتی پایین آمده است 

او درباره درآمد باشگاه نساجى مازندران از سازمان ليگ گفت: در حال حاضر درآمد باشگاه را حساب و كتاب نكردند و مسئول مالى ما گزارش نداده است. البته فكر نمى كنم درآمد باشگاه بيش از يك ميليارد باشد و در مجموع وضعيت مالى تيم ها خوب نيست. همه ساختارهای بخش خصوصی و دولتی درآمدشان پايين آمده است و اصلا پولى و جود ندارد. زمانى كه پول نباشد پرداختى هم نيست و برخى از باشگاه ها مبلغى را از طريق منابع درآمدى خود به اعضاى تيم پرداخت كردند.

برگزاری بازی ها در شهرهای با وضعیت قرمز ریسک بالایی دارد 

اسدى درباره اينكه ٩ هفته باقى مانده از لیگ نوزدهم چقدر هزينه دارد، گفت: به هر حال يك بحث مالى و مسئله ديگر سلامتى مطرح است. برخى از مناطقى كه قرار است بازى برگزار شود در وضعيت قرمز قرار دارند و برگزاری بازی ها در این شهرها ریسک  بالایی دارد.

بازیکنان مسافر نیستند که فاصله ها را رعایت کنند 

او درباره برگزارى متمركز بازى ها در يك شهر به خصوص كيش گفت: اگر بازى ها به صورت متمركز در يك شهر برگزار شود هم هزينه ها را پايين مى آورد و هم سلامت را بالا مى برد. در حال حاضر وضعيت كيش هم خوب نيست. البته  فوتبال ورزشى است كه بازيكنان برخورد نزديك با هم دارند و  آنها مسافر نيستند كه فاصله ها را رعايت كنند. برخى از استان ها در منطقه قرمز هستند و اين خطرناك است. هزينه ها را كم كنيم اما سلامتى مهمتر است.

اسدى گفت: به نظرم جلسه اى با همه مديران عامل بگذارند و درباره بازی های لیگ برتر تصمیم بگیرند. به هر حال اگر تصمیم عقلانى می گیریم باید تبعاتش را هم بپذیریم. همچنین اگر براى مديران و مالكان باشگاه اقناع ذهنى ايجاد نكنند اين وضعيت پابرجا مى ماند و كسى كه دل و قلبش راضى نباشد حاضر نمى شود در مسابقات شركت كند.

او درباره اينكه پرداخت هزينه تست كرونا برعهده چه كسى است، گفت: باشگاه ها بايد هزينه تست كرونا را پرداخت كنند. به هر حال اين طور نيست كه هر هفته بتوانيم از بازيكنان تست بگيريم و هزينه تست ها از ٢٥٠ تا ٧٥٠ هزار تومان است. اخذ تست كرونا چند روز يك بار در طول هفته شدنى نيست. اگر تست بگيريم و يكى از بازيكنان تستش مثبت شد بايد او به قرنطينه برود و تیم ما دچار مشكل مى شود و اين موضوع خيلى سخت است.

اسدی: سلامت محوری مهمترین اصل باشگاه نساجی است/ برای برگزاری مسابقات تصمیم جمعی بگیریم

مرگ یک قهرمان تبعاتش بیشتر از شرکت نکردن در مسابقات است 

او بيان كرد: بهترين راه اين است كه همه تیم ها دور هم جمع شوند و تبعات برگزاری یا لغو مسابقات را قبول كنند. همچنین در مراجع  بين المللى هم مى توانند مطرح كنند كه شرايط كشورمان به اين صورت است و نمى توانيم بازى ها را برگزار كنيم و ايرادى ندارد. به نظرم مرگ يک قهرمان تبعاتش بيشتر از اين است كه در حوزه هاى بين المللى بگوييم كه در مسابقات شركت نمى كنيم.

اسدى تصریح کرد: به هر حال ما می توانیم به صورت منطقی با فیفا و ای اف سی صحبت كنيم. اگر تصميم بگيريم كه در مسابقات شركت نكنيم در آن صورت بايد دليل قانع كننده داشته باشیم و به مراجع بین المللی  بگوییم که در حوزه سلامت ما اين خطرها را داريم و آنها هم قبول می کنند. همچنین آنها نمی گویند كه سلامتى بازیکنان ایرانی به خطر بيفتد، اما بازى ها برگزار شود. اگر تصميم جمعى ما این بود که  بازى ها برگزار شود مشكلى نيست اما اگر نخواستيم مسابقات را برگزار كنيم براى اينكه در حوزه بين الملل صدمه نخوريم توضيح عاقلانه بدهيم كه آلودگى كشورمان زیاد است و در وضعيت زرد و قرمز هستيم. ما باید درباره تصمیم خود درباره برگزاری بازی ها به نهادهای بین المللی اطلاع بدهیم تا مشکلی ایجاد نشود. 


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار