اجرای سه طرح مایه کوبی در کردستان آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:عملیات اجرایی سه طرح مایه کوبی علیه بیماری‌های دام به صورت کاملا رایگان در سراسر کردستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی گفت: این طرح‌ها در راستای اجرای دستورالعمل سال جاری سازمان دامپزشکی کشور از دیروز به مدت ۴۱ روز کاری تا (۱۵ مرداد) به صورت کاملا رایگان در سراسر استان اجرا می‌شود.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح تعداد ۸۰۵ هزار راس دام سبک با اولویت مناطق کانون و شعاع سال‌های ۹۴ تاکنون، جمعیت دام سبک واقع در اطراف مناطق حفاظت شده حیات وحش با بهره‌گیری از ۲۰ گروه مایه کوب بخش دولتی علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شود.

ورمقانی یادآور شد: ۴۰ گروه بخش خصوصی نیز در مایه کوبی بیماری بروسلوز بره و بزغاله واکسیناسیون ۳۶۸ هزار راس دام سبک واجد شرایط را با اولویت مناطقِ کانونِ بیماری تب مالت در جمعیت انسانی و دامی در دستور کار قرار داده اند.

مدیر کل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون ۶۷۵ هزار قطعه طیور بومی با پوشش حداکثری در تمام روستا‌های تحت پوشش استان و با اولویت مناطق پر تراکم، کانون و شعاع بیماری و بهره گیری از چهار گروه مایه کوب بخش غیر دولتی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل محقق شود.

او گفت: در مدت یاد شده ۲۰ گروه بازرسی از ستاد، عملکرد همکاران مایه کوب را به صورت مستمر و منظم مورد بازدید قرار می‌دهند و از مردم و بهره برداران درخواست می‌شود با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.