صندوق‌های محلی در ۵ نقطه استان سمنان راه‌اندازی شد

معاون حمایت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: از راه‌اندازی صندوق‌های محلی در پنج نقطه استان راه اندازی شد که هدف از این اقدام ایجاد اشتغال، به‌ویژه مشاغل خانگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه تقوی معاون حمایت خانواده کمیته امداد استان سمنان در جلسه شورای داخلی کمیته امداد  ضمن بیان اینکه صندوق‌های محلی در پنج نقطه استان سمنان راه‌اندازی شده است گفت: این صندوق‌ها از امروز در کلاته رودبار دامغان، بسطام، فولاد محله، بیارجمند و فرومد میامی کار خود آغاز کردند.

او افزود: این صندوق‌های محلی برای ارائه تسهیلات و تسهیلگری در مناطق کم برخوردار است و مهم‌ترین هدف این صندوق‌ها ایجاد اشتغال، به‌ویژه مشاغل خانگی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان ابراز داشت: تمرکز بر گروه کمک درآمد در مناطق روستایی، رفع و کاهش معضلات اقتصادی و عدم مراجعه روستاییان به شهر برای تشکیل پرونده از دیگر مزایای این صندوق‌ها محسوب می‌شود.

تقوی تصریح کرد: اعتبار این صندوق‌ها یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است. دو صندوق  سال گذشته راه‌اندازی شد که نتایج خوبی را نیز به دنبال داشت.

او ادامه داد: سه صندوق در سه‌ماهه نخست سال جاری در دیگر مناطق استان سمنان راه‌اندازی شد که این صندوق‌ها در مراکز نیکوکاری هر روستا یا شهر مستقر هستند و کشوری شدن این صندوق‌های محلی در دستور کار قرار دارد.

معاون حمایت خانواده کمیته امداد استان سمنان اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز در قاب تسهیلات اشتغال‌زایی، ازدواج، مسکن، ضروری و بسیاری از موارد حمایتی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان پرداخت می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.