افضلی معاون جذب مشارکت‌های مردمی عتبات عالیات کشور:

سردار سلیمانی قبل از شهادت دغدغه بازسازی عتبات عالیات را داشت

افضلی معاون جذب مشارکت‌های مردمی عتبات عالیات کشور در سفر به اراک گفت: حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت دغدغه تکمیل پروژه‌های عتبات عالیات را داشت.

افضلی معاون جذب مشارکت‌های مردمی عتبات عالیات کشور در سفر به اراک  در حاشیه جلسه تکریم و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: جا دارد از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات یاد کنم که ایشان خیلی علاقه به اهل بیت و خیلی دغدغه باز سازی عتبات مقدسه عراق را داشتند.

سردار سلیمانی قبل از شهادت دغدغه بازسازی عتبات عالیات را داشت

افضلی افزود: سردار سلیمانی قبل از شهادت دغدغه تکمیل پروژه‌های عتبات عالیات را داشت و در جلسه‌ای که ۲ هفته قبل از شهادتشان با ایشان داشتم بر تعطیل نشدن پروژه‌ها حتی یک روز تاکید داشتند.

او اضافه کرد: ایشان علاوه بر اینکه بر تکمیل پروژه‌های عتبات عالیات تاکید داشتند بیشتر بر تکمیل پروژه‌های طرح توسعه حرم امامین عسگریین تاکید داشتند. 

پروژه صحن شبستان حضرت زینب (س) هیچ وقت تعطیل نشد

معاون جذب مشارکت‌های مردمی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه الحمدالله پروژه صحن شبستان حضرت زینب (س) حتی در بحث کرونا هیچ وقت تعطیل نشد تصریح کرد: بقیه پروژه‌ها به خاطر رعایت اصول بهداشتی کرونا تعطیل شد، ولی ساخت صحن حضرت زینب (س) همچنان بدست مهندسین وکارگران ایرانی ادامه دارد.

او ادامه داد: طرح صحن شبستان حضرت زینب (س) ۱۴۰ هزار متر مربع هست که حرم فعلی آقا امام حسین (ع) را ۱۴ برابر گسترش می‌دهد ئ تا کنون سازه پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و کل پروژه ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

افضلی تاکید کرد: سال گذشته تعهداتی که بر دوش مردم گذاشتیم حدود ۱۲۰ میلیارد بوده که حدود ۸۰ درصد آن محقق شده و سیاست ستاد در سال جاری با توجه به اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها برنامه‌ریزی برای مشارکت حدود ۵ هزارتومانی هر ایرانی در پروژه‌های عتبات عالیات است.

حدود ۹۰ درصد نذوراتی مردمی به کشور برمی گردد

او با اشاره به اینکه صحن شبستان حضرت زهرا (س) در نجف با ۲۲۰ هزار متر مربع که رو به پایان است اظهار کرد: حدود ۹۰ درصدنذوراتی که مردم برای عتبات مقدسه می‌دهند در قالب دستمزد مهندسین و کارگران و خریدار‌هایی که از ایران میشود برگشت داده می‌شود.

معاون جذب مشارکت‌های مردمی عتبات عالیات کشور تاکید کرد: در قرارداد‌هایی که با عتبه بسته شده کلیه مصالح از ایران ارسال می‌شود که با این کار اشتغال زایی خوبی شده و ان شا الله در سال جهش تولید ملی با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده اعتبار ات مردمی حدود ۳یا ۴ برابر افزایش پیدا می‌کند.

مردم خیر استان مرکزی در پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات نقش بسیار موثری داشتند

او بیان کرد: جا دارد از مردم خیر استان مرکزی تشکر کنم که در کلیه پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات مخصوصا در ساخت ستون‌های صحن شبستان حضرت زهرا (س) نقش فعال و بسیار موثری داشتند.

افضلی افزود: استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر کشوراست که مردم استان و مسئولان ستاد عتبات عالیات استان تلاش کردند و تعهداتی که به استان مرکزی داده شده تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.