مجازات حمل سلاح‌های جنگی در حد محاربه است

حمل سلاح‌های جنگی جرم محسوب می شود و حکم آن در حد محاربه تعیین و اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد،گفت: افرادی که تحت هر عنوانی اقدام به حمل سلاح‌های جنگی و ایجاد ترس وحشت شهروندان کنند، جرم محسوب و حکم آن در حد محاربه تعیین و اعمال می‌شود.

او افزود: عده‌ای شرور و اراذل و اوباش به طور میانگین یک یا چند بار در طول هفته در برخی مناطق شهری با سلاح‌های جنگی اقدام به تیراندازی می‌کنند که برخی از آن‌ها جنبه تسویه حساب‌های شخصی داشته و موجب سلب آسایش مردم شده و از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواستار برخورد جدی با این هنجارشکنان شده اند.

بیشتر بخوانید: برخورد با اشرار سخت و پشیمان کننده خواهد بود

کریمی از اجرای طرح جمع آوری سلاح‌های جنگی که توسط برخی افراد بومی و غیربومی (هنگام سفر به شهرستان) با خود حمل می‌کنند خبر داد و گفت: این طرح با همکاری نیروی انتظامی شهرستان آمل به طور جدی انجام و دستور کامل و نیز چگونگی انجام آن نیز به نیروی انتظامی محول شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با هشدار به همه افرادی که به خیال خام خود به دنبال عرض اندام و تسویه حساب‌های شخصی خودسرانه با تدبیر خودشان هستند از آن‌ها خواست: سرعقل آمده و امنیت و آسایش مردم را دچار خدشه و شهرستان را ناامن جلوه ندهند.

برخورد جدی دستگاه قضایی با مخلان آسایش و امنیت

کریمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل، گفت: با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان در رابطه با امنیت و آسایش عمومی با فردی مماشت ندارد، در باره آخرین وضعیت شرور سابقه دار و معروفی که اقدام به تیراندازی و وحشت در یکی از بیمارستان‌های شهرستان آمل کرده بود افزود: این شرور سابقه دار در گذشته به حبس محکوم وحتی تبعید شده و پس از مرخصی مشروط اقدام به این جرم کرده و آن هم در حد محاربه تعیین و تشخیص داده شده است.

او افزود:دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی به دنبال دستگیری این شرور و حامیان آن‌ها بوده و تا تعیین تکلیف و دستگیری همه عوامل این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

کریمی به موضوع رژه دوچرخه سواری خانم‌ها و آقایان و تور‌های کوهنوری نیز اشاره کرد و گفت: دوچرخه سواری و کوهنوردی یک ورزش سالم و مفرح محسوب و مشکلی نداشته، اما موضوع قابل بحث و پیگیری، هدف ونیت‌هایی است که پشت این قضایا وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل، افزود:اینکه برخی افراد به بهانه خوشگذرانی‌های آنچنانی با پوشش‌های خاص به دنبال پیاده کردن اقدام‌های ضدفرهنگی و ترویج بدپوششی در سطح شهرستان باشند، مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان آمل نخواهند پذیرفت و در مقابل این هنجارشکنی‌ها خواهند ایستاد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار