رئیس سازمان حمایت خبر داد؛

تنظیم بازار لوازم خانگی با قیمت گذاری یک هزار و ۵۰۰ قلم کالا

تابش گفت: در راستای تصمیمات اخیر ستاد تنظیم بازار، اقدام به قیمت گذاری برای هزار و ۵۰۰ قلم لوازم خانگی در قالب ۳۲ شرکت از ۴۰ شرکت موجود در سامانه ۱۲۴ کرده است.

لوازم خانگیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با جزئیات جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار امروز بررسی شد، اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی بازار لوازم خانگی بود و نهادهای مربوط قدامات خود را ارایه و گزارش دادند.

وی افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان در راستای تصمیمات اخیر ستاد تنظیم بازار، اقدام به قیمت گذاری برای هزار و ۵۰۰ قلم لوازم خانگی در قالب ۳۲ شرکت از ۴۰ شرکت موجود در سامانه ۱۲۴ کرده است.

رئیس ستاد تنظیم بازار بیان کرد: کالاها  بر اساس معیارهای معین در سامانه ۱۲۴ قیمت گذاری شده اند و مصرف کنندگان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند از طریق روش های از قبل تعیین شده نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

تابش ادامه داد: برند و قیمت تمام اقلام لوازم خانگی باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شود و در صورتی که شرکت یا برندی به غیر از این سامانه ۱۲۴ اقدام به قیمت گذاری کند، سازمان تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف کنندگان با این واحد‌ها برخورد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۳۲ شرکتی که هم اکنون کالا‌های خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت نکرده اند، حدود ۹۸ درصد از فروش بازار سهم دارند، اما ۸ شرکت باقی مانده از سهم کمتری برخوردارند.

به گفته رئیس ستاد تنظیم بازار؛ ثبت کالا در سامانه ۱۲۴ هم اکنون ادامه دارد و شرکت‌ها همچنان می‌توانند نسبت به این مهم اقدام کنند.

تابش افزود: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار به سازمان پشتیبانی امور دام مکلف شد که تا پایان این هفته مرغ منجمد به بازار عرضه کند.

وی بیان کرد: عرضه مناسب کالا در بازار، قیمت گذاری صحیح و برخورد با متخلفان سه حلقه اساسی برای تنظیم بازار هستند که هر کدام نقش به خصوصی در این خصوص دارند.

رئیس ستاد تنظیم بازار با اشاره به قیمت گذاری محصولات لبنی اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ قلم از کالا‌های لبنی مکلف به قیمت گذاری اند و قیمت‌ها پیش از عرضه در بازار باید در ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان تصویب شوند، اما مابقی محصولات لبنی باید بر اساس مصوبات هیئت تصویب قیمت، اقدام به قیمت گذاری و ثبت در سامانه ۱۲۴ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار