دادستان عمومی و انقلاب زاهدان:

پرونده مدیران متخلف سیستان و بلوچستان در حال رسیدگی است

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: پرونده مدیران متخلف سیستان و بلوچستان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام علی موحدی راد  دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضایییه گفت: پرونده مدیران متخلف سیستان و بلوچستان از جمله معاونان سابق امنیتی و انتظامی و معاون امور اقتصادی استانداری، فرمانداران شهرستان‌های هیرمند، چابهار و سراوان و مدیران کل اسبق جهاد کشاورزی، شیلات و مدیرکل پست جنوب این استان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام علی موحدی راد  اظهارداشت: دستگاه قضایی هر کجا که احساس کرد فساد وجود دارد به طور جدی ورود پیدا می‌کند.

او در رابطه با پرونده سابق فرماندار چابهار افزود: در این پرونده موضوع اخذ رشوه به مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان بوده که وی با قرار وسیقه آزاد است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: پرونده‌های مالی یک سری پیچیدگی‌هایی دارد که باید توسط کارشناسان سازمان بازرسی بررسی شود.

او بیان کرد: ۸۰ درصد کار‌های پرونده فرماندار سابق چابهار انجام شده و آماده صدور کیفر خواست است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی همچنین در رابطه با پرونده شهرداری و شورای اسلامی شهر زابل اظهارداشت: تخلفاتی از جمله تعهد مازاد بر اعتبار، عدم اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، چند فقره اختلاس شامل یک مورد به مبلغ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال، اختلاس به مبلغ ۱۳۹ میلیون ریال، تصرفات غیرقانونی در وجوهات شهرداری به مبلغ ۶ میلیارد ریال، اختلاس در کسری قیر به مبلغ پنج میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال و ۱۰ تا ۱۲ میلیون ریال نیز تضییع حقوق بیت المال بوده است.

او  ادامه داد: آخرین دفاعیات از متهمان اخذ و پرونده به معاون دادستان برای اظهار نظر ارسال شده، اما وی در این پرونده ایرادتی را وارد دانسته که بعد از رفع این ایرادات پرونده برای صدور رای به دادگاه ارسال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در رابطه با پرونده مدیرکل پست جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مدیرکل به همراه ۲ نفر دیگر به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته از طریق پست بازداشت شدند.

او تصریح کرد: اتهام این افراد مشارکت در قاچاق سازمان یافته و دریافت رشوه به میزان ۱۳۵ میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی در رابطه با پرونده سوخت مرزنشینان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک چهار پرونده در این رابطه در دادستانی زاهدان در دست بررسی است.


بیشتر بخوانبد:


او ادامه داد: یک پرونده در حوزه سوخت مرزنشینان در حوزه میلک تشکیل شده که یکی از فرمانداران شمال سیستان و بلوچستان در این پرونده نقش دارند و به عنوان متهم بازداشت شده بود، اما با قرار وثیقه آزاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان اینکه این پروند ۶ متهم دارد افزود: معاون سابق اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان یکی از متهمان هستند که اتهام آنان در این پرونده مشارکت در پولشویی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تحصیل مال از طریق نامشروح، مشارکت در اخذ رشوه به مبلغ هشت میلیارد تومان که پرونده آنان در مرحله کارشناسی است.

او  همچنین به پرونده قاچاق سوخت در حوزه پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق سازمان یافته در دست بررسی است و تا کنون هیچ مدیر دولتی در این رابطه دستگیر نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد به پرونده قاچاق سوخت در حوزه چابهار نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در این پرونده فعلا به مدیری برخورد نکردیم و بیشتر افراد عادی بودند که مرتکب قاچاق شده‌اند.

او  در رابطه با پرونده مدیرکل اسبق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و چند نفر از مدیران این اداره‌کل گفت: اتهاماتی که فعلا در پرونده آنان قید شده پرداخت رشوه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان، پرداخت رشوه به مبلغ ۳۳ میلیون تومان، رشوه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، مشارکت در قاچاق سازمان یافته ۸۰۰ نفر شتر است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهارداشت: این افراد دام غیر مجاز را از مرز وارد، مستند سازی و پلاک گذاری و به عمق کشور ارسال می‌کردند.

او ادامه داد: این پرونده برای کار کارشناسی به سازمان بازرسی ارسال شده که منتظر جواب این سازمان برای اخذ آخرین دفاعیات متهمان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد در رابطه با پرونده شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سه نفر از جمله مدیرکل و معاونان این سازمان بازداشت شدند که اتهام آنان جعل اسناد دولتی، پرداخت رشوه، دریافت رشوه، مشارکت در اختلاس یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، رشوه بیشاز یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان، دریافت رشوه از متقاضیان دریافت پروانه پرورش میگو به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، دریافت ۲ میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان رشوه و دریافت سوخت به نام صیادان و فروش آنان در هرمزگان بوده است.

او با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فرماندار سابق سراوان نیز اظهارداشت: افراد متعددی دخیل هستند و در این پرونده پرداخت ۲۸ میلیون تومان رشوه، دریافت رشوه توسط فرماندار به مبلغ سه میلیارد تومان ذکر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: کارشناس وزارت اطلاعات قرار شد که حسابرسی اموال پرونده فرماندار سابق سراوان را بررسی و اعلام کند.

او  در رابطه با پرونده سوادآموزی اداره آموزش و پرورش سرباز که منجر به دستگیری ریس اداره و چند نفر دیگر شد افزود: این افراد با یک سری شرکت‌ها و موسساتی که از اقوام آنان به حساب می‌آمدند در رابطه با سوادآموزی برخی از افراد قرارداد بسته بودند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد ادامه داد:این افراد اسم برخی از سوادآموزان را به این موسسات می‌دادند بدون اینکه کلاس و آزمونی برگزار شود، مدرک تحصیلی برای این افراد صادر و پول آن را برای خودشان دریافت می‌کردند.

او  تصریح کرد: در برخی از موارد حتی برگه امتحانی این سوادآموزان را خودشان جواب می‌داند و تنها اسمی از این سوادآموز بود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: همچنین این افراد تعدادی سوادآموز را به معلمانی معرفی می‌کردند بدون اینکه کلاسی برگزار شود و پس از واریز پول به حساب معلم مربوطه این افراد پول را از آن دبیر به بهانه اینکه هیچ کلاسی برگزار نشده و پول اشتباهی به حساب آنان واریز شده دریافت می‌کردند.

او  بیان کرد: این مساله را که بررسی کردیم متوجه شدیم که در تمام سیستان و بلوچستان و حتی کل کشور این تخلف در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد تصریح کرد: در این پرونده علاوه بر پنج میلیارد تومان اختلاس یک اختلاس توام با جعل به مبلغ ۲۰ میلیون تومان نیز انجام شده است.

او  در رابطه با پرونده شرکت نفت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در این پرونده علاوه بر برخی از مدیران بخش پخش فرآورده‌های نفتی، معاون سابق امنیتی و انتظامی استاندار این استان نیز نقش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: سه نفر از جمله یکی از فرمانداران حوزه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این پرونده متهم هستند.

او  ادامه داد: در این پرونده کلاهبرداری از شبکه پخش فرآورده‌های نفتی شامل اختلاس به مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال، رشوه ۱۱۰ میلیون تومان، تحصیل مال از طریق نامشروح و پولشویی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد همچنین به پرونده تخلف در حوزه برق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این پرونده در اواخر سال ۹۷ تشکیل شده و منتظر جواب سازمان بازرسی هستیم که برای آنان کیفر خواست صادر شود.

او  بیان کرد: در این پرونده اختلاس به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و تضییع حقوق بیت المال درج شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در رابطه با پرونده کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: مدیرعامل این سازمان به همراه چند نفر از کارکنان به اتهام دریافت رشوه، اختلاس، جعل و تبانی در برخی از قرارداد‌ها دستگیر شدند که پرونده آنان برای تکمیل در اختیار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار