معاون کمیته امداد استان سمنان:

۴۷ درصد از مددجویان استان سمنان زن سرپرست خانوار هستند

سیده فاطمه تقوی گفت: ۴۷ درصد از مددجویان استان سمنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه تعداد کل مددجویان تحت حمایت تا پایان سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۵ خانوار به تعداد ۳۴ هزار و ۹۹۱ نفر گزارش‌شده است گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۸۲۷ خانوار سرپرست مرد را تشکیل می‌دهد.

او بابیان اینکه هشت هزار و ۸۰۸ خانوار را سرپرست زن تحت حمایت کمیته امداد شامل می‌شود افزود: این تعداد معادل ۴۷ درصد مددجویان استان سمنان را دربر دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۴۸ درصد مددجویان معادل ۹ هزار و ۲۳ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند تصریح کرد: از تعداد مددجویان ۹ هزار و ۶۱۲ خانوار در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

تقوی بابیان اینکه ۱۶۵ روستا با ضریب محرومیت شش از خدمات حمایتی کمیته امداد شامل سبد غذایی، درمان، ساخت و بهسازی مسکن، هدیه ازدواج، جهیزیه، اردوی‌های زیارتی و تربیتی، توزیع مرغ منجمد و غیره بهره‌مند می‌شوند گفت: این میزان چهار هزار و ۶۰۰ خانوار را در بردارد.

او بابیان اینکه تلاش شد تا مددجویان از طرح‌های اشتغال و اعطای تسهیلات بانکی به منظور توانمندسازی بهره‌مند شوند افزود: برای روستا‌های دور استان نیز ضمن بازدید‌های دوره‌ای توسط کارشناسان مدیریت بحران و همچنین حضور بسیج جهادی با تشکیل پرونده وام کارگشایی تلاش می‌شود تا این روستا‌ها نیز از خدمات لازم بهره‌مند باشند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.