صالحی امیری: قطعا رقابت‌های المپیک برگزار می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک درباره شرایط و نحوه برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: هدف ما از افتتاح موزه ورزش این است که به آیندگان بگوییم که در گذشته‌های شما شخصیت‌هایی بودند که کام مردم را شیرین کردند.

او تصریح کرد: فاز بعدی این پروژه تندیس قهرمانان آسیایی و جهانی است. در موازات این کار تاریخ شفاهی هم داریم و فراموش نکنید تاریخ شفاهی به مراتب مهمتر از موزه است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اعلام این خبر که به همت خانواده مرحوم فارسی ۵ هزار نگاتیو دریافت کردیم، گفت: این‌ها در حال اسکن هستند و ۵ هزار عکس خواهیم داشت. با این شرایط بانک اطلاعاتی را در آینده رونمایی خواهیم کرد و همه به آن دسترسی خواهند داشت.

او در مورد استخدام ورزشکاران و بودجه ۲۰۰ میلیاردی که پیش بینی شده بود، اظهار داشت: در مورد استخدام قهرمانان دولت یک مصوبه دارد و مسئول پیگیری آن وزارت ورزش و جوانان است. این کار با فراز و نشیب همراه است و برخی دستگاه‌ها تمکین کردند و برخی خیر. باید دستگاه‌ها به مصوبه دولت تمکین کنند. طرحی که ما داشتیم متفاوت با این قضیه است. بحثی که ما داریم این است که با استخدام تعدادی از قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیک نسل جدیدی از مدیریت کمیته ملی المپیک را پرورش دهیم.

او گفت: فراموش نکنید که از المپیک ۱۹۴۸ حدود ۷۰ سال می‌گذرد و امروز از آن عزیزان تجلیل می‌کنیم. از این به بعد ماهانه ۵ تندیس از قهرمانان المپیک و یک تندیس از پارالمپیک رونمایی خواهد شد و تا فروردین ۱۴۰۰ این پروژه تکمیل می‌شود.

صالحی امیری در مورد اینکه شاید المپیک برگزار نشود، عنوان کرد: آن چیزی که تا روز گذشته برای ما قطعیت داشت، برگزاری رویداد در سوم مرداد ۱۴۰۰ است. تنها احتمالی که برای برگزار نشدن مطرح می‌شود این است که اگر چنانچه شرایط شیوع کرونا تشدید شده و هیچ دارو و واکسنی پیدا نشود، شکل برگزاری تغییر خواهد کرد. یا بدون تماشاگر یا با پروتکل‌های بهداشتی. در مجموع هیچ دلیلی برای برگزار نشدن المپیک وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار