همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه؛

تجلیل از قضات و کارمندان دادگستری همدان

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان از قضات و کارمندان شایستۀ تجلیل شد.

تجلیل از قضات و کارمندان دادگستری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان از قضات و کارمندان شایستۀ تجلیل شد.

محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان، در این آیین طی سخنانی با گرامیداشت یاد و نام و سیرۀ معمار دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران آیت الله شهید دکتر بهشتی و یاران وفادارش از تلاش‌ها و مجاهدت‌های قضات و کارمندان دادگستری همدان که علیرغم و سختی‌های ناشی از نوع کار و همچنین شیوع بیماری کرونا به خدمت رسانی به مردم مشغولند قدر دانی کرد.

او با ابراز رضایت از سلامت قضات و کارکنان دادگستری استان اظهار داشت: دستگاه قضائی نبض سلامت کشور است و نباید هیچگونه آلودگی داشته باشد.

عدالتخواه افزود: شرایط بد وغیر مطلوب زندگی مردم جامعه، نمی‌تواند دلیلی بر توجیه افراد‌ی باشد که از مسیر صحیح زندگی خارج شوند ودر این خصوص دستگاه قضائی هیچگونه بهانه‌ای را قبول نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان سالم سازی از درون و برون را یکی از محور‌های سند تحول قضائی مبتنی بر گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: در جریان بازدید‌های متعددی که از تمام حوزه‌های قضائی استان انجام شد نشانه و رگه‌ای از فساد مشهود نبود.

عدالتخواه یادآور شد: مراقبت از همکاران تنها وظیفه مدیریت دادگستری و مراجع نظارتی نیست بلکه همه باید علاوه بر کنترل خود مراقب اطرافیان نیز باشند و از سقوط همکاران و دوستان با تذکر مناسب و به موقع جلوگیری کنند.

این مقام قضادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوقه به لحاظ مدیریت و تعیین تکلیف این گروه از پرونده‌ها، ضرورت استفاده از ظرفیت مردم در برقراری صلح و سازش را بیان کرد و از کسب رتبه نخست شورا‌های حل اختلاف استان همدان در زمینه صلح و سازش و قرار داشتن در بین ۵ استان برتر کشور در رابطه با عملکرد مطلوب خبر داد.

او  از تمام قضات خواست تا پیش از ورود به رسیدگی‌های قضائی طرفین پرونده‌ها را به صلح و سازش دعوت کنند.

استحکام آراء و ضرورت کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی عدالت خواه بود و در این زمینه با اشاره به عفو ۵۴۱ نفر از زندانیان استان همدان از سوی  رهبر معظم انقلاب  به عنوان بالاترین رقم عفو سراسر کشور، از وجود لیست ۲۰۰۰ نفری برای بررسی عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه خبر داد.

در پایان این مراسم از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان همدان که بر اساس معیار‌ها و ضوابط معین انتخاب شده بودند  تقدیر شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.