گزارش/

استیضاح هیئت رئیسه مجلس از شایعه تا واقعیت/ پارلمان در رأس امور است یا درگیر حاشیه؟

یک ماه از آغاز به کار مجلس می‌گذرد و در این مدت بحث استیضاح هیئت رئیسه موضوعی که در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است.

استیضاح هیئت رئیسه مجلس از شایعه تا واقعیت/ پارلمان در رأس امور است یا درگیر حاشیه؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها یک ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم می‌گذرد و پارلمان تنها ۹ جلسه علنی برگزار کرده، اما در همین مدت کوتاه بحث استیضاح هیئت رئیسه موضوعی است که چندروزی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته  و این امر به دنبال نارضایتی منتخبان مردم از کمیسیون‌های تخصصیشان پیش آمده است.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان باید طبق امتیازبندی در کمیسیون‌های تخصصی قرار گیرند، اما برخی نمایندگان معتقدند که هیئت رئیسه  مجلس در چینش کمیسیون‌ها اغماض ورزیده و بر طبق آیین‌نامه عمل نکرده و در نتیجه برخی از این افراد ناراضی به دنبال استیضاح هیئت رئیسه هستند.

به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اعتراض نمایندگان درباره کمیسیون برنامه و بودجه است، چرا که  حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش پیشین و با تحصیلات دکترای معارف اسلامی و الهیات به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شده است، این‌گونه به نظر می‌رسد که این گزینش در حالی صورت گرفته که الیاس نادران و شمس‌الدین حسینی، هر دو با مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد، و محمد خدابخشی با مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد کاربردی با گرایش تحقیقات در عملیات نیز نامزد ریاست این کمیسیون بودند.


بیشتر بخوانید

///

هیئت رئیسه باید  آیین‌نامه داخلی مجلس را به درستی رعایت کند

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنده در دوره قبلی مجلس پیگیر ورود نمایندگان به کمیسون‌ها بر اساس امتیازبندی بودم و من و دیگر نمایندگان انتظار داشتیم که این قانون به درستی اجرا شود، اما در این زمینه اشکالاتی به کار هیئت رئیسه وارد است، اگرچه آقای حاجی بابایی رقیب من در کمیسیون برنامه و بودجه بود اما ورود وی به این کمیسیون بر اساس امتیاز وی صورت گرفته چرا که این نماینده قبلا هم سابقه حضور در کمیسیون مذکور را داشته است.

او با اشاره به جمع‌آوری طرحی برای استیضاح هیئت رئیسه مجلس افزود: بنده از امضاکنندگان این طرح نبوده‌ام و نمی‌دانم که این امر کار درستی است یا خیر، اما انتظار داریم که هیئت رئیسه آیین نامه داخلی مجلس را به درستی رعایت کند.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان امکان استیضاح رئیس و دیگر اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را دارند. در این آیین‌نامه آمده است: «هرگاه نمایندگان به کیفیت اداره جلسات یا سایر امور مجلس و نحوه ایفای وظایف رئیس یا سایر اعضای هیئت رئیسه معترض باشند، می‏‌توانند طی تقاضای کتبی با امضای حداقل ۲۵ نفر خواستار تشکیل هیئت رسیدگی به اعتراضات، مرکب از روسای کمیسیون‌‏های تخصصی و اعضای کمیسیون آیین‌‏نامه داخلی مجلس شوند.»

اما اعضای هیئت رئیسه مجلس معتقدند که استیضاح همه افراد در هیئت رئیسه براساس قانون امکان‌پذیر نبوده و نمایندگان در صورت داشتن دلیل و توجیه منطقی باید از یک فرد شکایت کنند.

استیضاح همه اعضای هیئت رئیسه مجلس عملاً امکان‌پذیر نیست

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اقدام برخی نمایندگان مبنی بر جمع‌آوری امضا برای استیضاح هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: برخی همکاران نسبت به چینش کمیسیون‌ها گلایه‌مندند در حالیکه این امر بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس صورت گرفته است.

او افزود: به عنوان مثال برخی همکاران در دوره‌های قبل در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بودند و حالا می‌خواهند به کمیسیون عمران یا برنامه و بودجه بروند که طبیعتاً آیین‌نامه اجازه این کار را نمی‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی نمایندگان معترض به روند انتخاب اعضای کمیسیون‌ها در پی جمع‌آوری امضا هستند تا هیئت رئیسه مجلس را استیضاح کنند در حالیکه این مسئله باید پس از بررسی در کمیسیون آیین‌نامه داخلی در صحن علنی و توسط نمایندگان رأی بیاورد.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: استیضاح همه اعضای هیئت رئیسه مجلس عملاً امکان‌پذیر نیست و نمایندگان تنها می‌توانند از یک فرد شکایت کرده و در ضمن باید دلیل موجهی برای آن بیاورند.

///

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع گفت: مجلس باید کارآمد باشد و بتواند مشکلات مردم را به درستی حل کند، برای تحقق چنین مجلسی نمایندگان باید بر اساس تخصص و تحصیلات خود در کمیسیون‌های تخصصی قرار گیرند، همچنین هیئت رئیسه امتیازبندی‌های نمایندگان  را به همراه اعضای کمیسیون آیین‌نامه انجام داده است که خود نمایندگان اعضای آن را انتخاب کرده‌اند.

او افزود: برخی کمیسیون‌ها ۷۰ نفر متقاضی داشته و ما سعی کردیم که  بر اساس عدل و قانون عمل کنیم، آیا امکان داشت که تمام این افراد به یک کمیسیون خاص بروند؟ نمایندگان ناراضی توضیح دهند که کجای کار ما غیر قانونی و خلاف انصاف بوده است.

حجت‌الاسلام تصریح کرد: نمایندگان ناراضی باید مشخص کنند که در هیئت رئیسه دقیقا به کدام فرد اعتراض دارند، چرا که نمی‌توانند همه اعضا را خطاب قرار دهند.

///

مشخص نبودن هویت متقاضیان استیضاح با شفافیت تناقض دارد/ پارلمان نباید به حاشیه برود

البته طرح استیضاح هیئت رئیسه مجلس در حالی مطرح شده که مشخص نیست طراح واقعی و یا امضا کنندگان این طرح چه کسانی هستند، در حالی که این امر علاوه بر آنکه با  شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان تناقض دارد، بلکه در شرایط فعلی که مجلس باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد به صلاح نبوده و پارلمان را به حاشیه می‌راند.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنده مخالف طرح  استیضاح هیئت رئیسه مجلس هستم و این امر ضرورتی ندارد، چرا که اعضای این هیئت کار خود را به خوبی و قانونمندانه انجام می‌‎دهند و اگر نماینده یا نمایندگانی به عملکرد هیئت رئیسه اعتراض دارد باید آن را به نحو دیگری مطرح کنند.

او افزود: این مسائل مجلس را به حاشیه برده و انسجام آن را از بین می‌برد، از طرفی ما در کشور بیش از پیش نیازمند وحدت هستیم و نمایندگان نیز باید تمام انرژی خود را به حل مشکلات مردم اختصاص دهند نه اینکه درگیر مسائل حاشیه‌ای شوند و ما نمایندگان باید به اصل مشکلات کشور بپردازیم، البته بنا بر رفتار و انسجامی که در نمایندگان می‌بینم ممکن است استیضاح هیئت رئیسه مجلس حاشیه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
باید فاتحه مملکت راخواند با این نمایندگان
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
پارلمان درگیر حاشیه است نه حل مشکلات مردم ...وظیفتون انجام بدین ..دنبال پست ومقام نباشید
Germany
عالیمقام
۱۱:۵۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سالی که نکوست ازبهارش پیداست قالیباف رییس مجلس حاجی بابایی که نمیداندبرنامه وبودجه چیه رییس کمسیون برنامه وبودجه اینهافقط بلدنندپاچه دولت رابگیرند
Germany
عالیمقام
۱۱:۵۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سالی که نکوست ازبهارش پیداست قالیباف رییس مجلس حاجی بابایی که نمیداندبرنامه وبودجه چیه رییس کمسیون برنامه وبودجه اینهافقط بلدنندپاچه دولت رابگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۹:۳۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مجلس چیزی جز تحمیل هزینه برکشور وملت نیست هیچ وقت نقش تعیین کننده وتاثر گذار نداشته اگر خواستید انتشار دهید نخواستند هم به صد سال سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
قالیباف رییس مجلس ،،،،،،،خدایا منوببخش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خدا خودش بهمون رحم کنه
Germany
ناشناس
۰۲:۵۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
آقای مرادیان نماینده قائمشهر ابتدای کارش جهت خوش خدمتی ب هم ولایتی هاش اومد زیر گذر زده ، در حالیکه صد متر جلو تر از وردوی دیگه محلش زیر گذر داره ، تو این مدت خیابون با ترافیک با حجم بالاس برا اجرای طرح . درضمن نقاط پر خطر تر نیاز بیشتری ب این نوع طرح دارن . حالا شما بفرمایید این شخص می خواد برا ملت دل بسوزونه. رسانه های محلی جهت خوش خدمتی ازش تعریف می کنن شاید بتونند فشارهای مردم و کم کنن
Germany
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مجلس انقلابی تون رو هم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
به جز فیلترینگ مشکلات دیگرم هست اونها رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
اینا فقط توییت میکنن کار نمیکنن که. مسئولان همش تو توییتر هستن
Iran (Islamic Republic of)
افسر
۰۱:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
یعنی چی؟ فیلترینگ رو بذارن بیان به معیشت مردم برسن حرفا میزنی ها پس شعار مجلس مردمی و انقلابی چی میشه؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
ما را باش به چه امیدی به مجلس دل بستیم.
Canada
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
اولین کار این مجلس .سایتی برای وارد کردن تمام اموال متقول و عیر منقول نمایندگان قبل از پست و بعد از پست
دوم .رای نمایندگان به هر موضوعی باید اشکار باشه
تا ملت متوجه شوند .این نمایندگان واقعا چشم و گوش و زبان شون هستند یا نه
بعد هم سایتی برای تمام دولتمندان برای ثبت اموال شون
قبل از پست و بعد از ترک پست
Singapore
ن
۲۳:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
هنوز شروع نشده تق اینها هم که داعیه و ادعای اصلاح و خدمت داشتند در اومد.خدا به مردم رحم کنه با این نمایندگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام علیکم
به نظر بنده سقف تعداد اعضای کمیسیون ها را افزایش دهند و اجازه دهند یک نماینده در هر تعداد کمیسیون که خودش احساس میکند میتواند مفید واقع شود عضو شود که در آینده بهانه ای برای خدمت ناقص شان نداشته باشند.ضمنا تمامی نقطه نظرات و دیدگاهها و نظرات و آرای آنها به طور تمام و کامل در اختیار مردم حوزه انتخابیه آنها قرار گیرد و همانند یک دانشجو و یا کارمند که مرتبا" ارزیابی می شود ،عملکرد نماینده هم توسط مردم ارزیابی پیوسته گردد و نماینده محترم بداند که اگر می گوید ما برای خدمت به مردم آمده ایم به شعار نیست و باید به طور مرتب پاسخگوی همه مردم باشند نه فقط به اقشار خاص و حامیانشان و کسانی که خودشان تمایل دارند.ضمنا جلسات را فرمانداران و استانداران و نیروهای امنیتی مدیریت کنند که موجب سوء استفاده و اغتشاش و ... نشود و در عین حال نماینده محترم تمامی سوالهای مردم حوزه انتخابیه خود و وعده هایی را که داده پاسخگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
دیدم از وقتی مجلس جدید شروع بکار کرده شب وروزو تعطیلی تدارن جلسه پشت جلسه واسه مهار کرونا .خسته نباشید متاسفیم براتون نمایندگان خوزستان تو مجلس مگه زبون ندارین خوب موقع رای دادن التماس میکردین . همین مردم بودن شمارا ب مجلس فرستادن ها
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۳:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
هر کس باید متناسب با تخصص خودش انتخاب بشه و مقامی رو بگیره و کسی که مدرک معارف اسلامی داره چرا باید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بشه اصلا اینا چه ربطی به هم دارن؟؟
این اعتراض نمایندگان به چینش نشون میده منتخبان مردم تو کارشون جدی هستن...
البته خدا کنه از این کاراشون ما نتیجه ای ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مثلا در کمیسیون کشاورزی که با امنیت غذایی کشور سروکار دارند ۶الی ۷ آخوند هستند که تخصص هم ندارند و ....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۰۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
لطف بفرمایید به داد ملت برسید ... فقر و بیکاری و رکود اقتصادی مردم را به مرز هلاکت کشانده ، آن وقت آقایان دنبال پست و مقام هستند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

همین که خیلیاتون واسه بعضی کمیسیون های خاص دست و پا میشکنید ینی انقلابی گری فقط یه شعار برای شب انتخابات بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مگر تایید اعتبارنامه تاجگردون شفاف بود که حالا انتظار دارید استیضاح هیات ریسه با شفافیت همراه باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
حب الدنیا ، راس کل خط خطیئه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
هر گروهی میان دنبال باندبازی هستند تا رفیقاشون به قدرت برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
با این اوضاع اقتصادی،نمایندگان لطفاً سر جاشون بشینن ببینم میتونیم چه خاکی تو سرمون کنیم.واقعا که ملت دلشون به چی خوش باشه .اینم از نمایندگان .یک ماه الان چوب کردن لای چرخ تاجگردون بدبخت این آقا مورد تایید شورای نگهبان هم بوده .ای خدا تصمیم گیرنده کیست .خدا به خیر کنه .یا علی بگید برسید به درد مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
یا صاحب زمان فتنه گران را به تو واگذار کردیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
#شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
۴۵،۵۰۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۲:۰۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
رأی ماهمه سراسرکشورفقط به دونفرجناب آقای ریسی وجناب آقای دکترمحموداحمدی نژاد اگراین دوتا باشن بآجون ودل رأی میدهیم واگرکس دیگه ای باشه شرمنده اخلاق تون هستیم شایدکم وبیش باشن ولی اینو بدونین که ما راشرمنده نکنید فقط همین دونفر
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۰۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
تو ایران هیچی سر جای خودش نیست دکتر اقتصادمسول امور فرهنگی یه وارشد الاهیات مسول اقتصاده به همین خاطر پس رفت داریم تا پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
این نماینده ها همه ادعا هستند وطبل توخالی . فساد از همین جاها سرچشمه میگیره
Germany
نان دوست
۲۱:۵۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چه بگویم که اگر نگویم بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
تمام اعضای دولت مجلس درحال استیضا شدن است عمرشون سررفت قرن تمام شد
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
گفتم شما باورنکردین.اینهاهمه به دنبال میزریاست هستن نه حل مشکلات مردم....خودشون بجان هم افتادن همشون
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۱:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اگر بقایای مجلس قبلی بگدارند این مجلس بدون حاشیه کار کند،
خدا فتنه گران را خنثی فرماید انشاالله،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
برو بابا همشون که اصولگران دیگه بهانه نیارید
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۵:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
صحت خواب، هم رقم حزب تو مجلس هست، فقط باید انقلابی عمل کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
فلسفه‌ کمیسیون ها استفاده از تخصص ها است .اگر به فرض در صورت نبود فرد متخصص .نماینده عضو کمیسیون باید برای خودش مشاور در امور کمیسیون منصوب کند
Germany
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مبارک باشه چشم مردم روشن
اینهم از تحولی که از مجلس جدید انتظار داشتیم
از روز اول دعوا بر سر مقام روز آخر را خودتان حدس بزنید
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
شفافیت آرا برا این موقع خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رضا آقا
۲۱:۱۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
حاج بابای وزیر آموزش وپرورش بود از این بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۲۱:۰۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
هروقت یکی تو این مملکت یه حرف حساب زد بعدش داستان درست کردن ... بعد از نطق عالیه آقای قالیباف باید منتظر چنین داستانهایی می بودیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
هرکی درست به وظایفش عمل کنه ایشلاخیردردنیاواخرت ببینه
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۰:۴۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اختلافات جزمجلس و کارهای تیمی هست بیخود جو ندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مردم خسته از بیداد گرانی بی تدبیری دولت بد عمل کردن مجلس قبل وامیدوار به این مجلس خاطره شورای شهر تهران ناتوانی در گماردن یک شهردار توانا در این مجلس تکرار نشود . به جای دعوا حاشیه ای به مسائل اصلی اقتصادی و تولید و امرمقام معظم رهبری در راستای جهش تولید فکر کنید که فرصت کوتاه وبخیلان در کمینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
کل مجلس باید استیضاح بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
آقا
الهیات و معارف اسلامی یعنی قرآن شناسی و قرآن همه علوم را تا قیامت در بر دارد بنابر این حرف اقتصاددانان صد در صد بی ربط است و آقای حاجی بابایی بهترین گزینه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه است. خدا حفظشان کند
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۴۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من انتظارداشتم اقای حاجی بابایی توکمسیون فرهنگی واموزشی باشه چون همیشه دغدغه فرهنگیان راداشت ولی بااینکارماراناامیدکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سالی که نکوست از بهارش پیداست معلوم چه مجلسی میشه این مجلسه از روز اول که کلا تو حاشیه هست پس مشکلات مردم چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مجلس کمپلت باید استیضاح بشوند!؟!؟ هیچ کا ری برای زندگی مردم وحل گرانی نمی کنند، وراحت نشسته اند وحقوق چند میلیونی می خورند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
افسادطلبان دنبال حاشیه سازی هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد صلواتی
۱۹:۰۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بهترین گزینه برای ریاست این کمیسیون خود دکتر محمد خدابخشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سر مال دنیا به جان هم نپرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
دقیقاً همین
Iran (Islamic Republic of)
عـلـی خـانـی
۰۲:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
احـسـنـت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
لطفا نگی سر مال دنیا ، بوهتونه و گناه داره . این بندگان مخلص خدا سر حق مردم دارن سینه چاک مکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
از اون گلای میلیونی و تشریفات معلومه چقدر قراره به مردم خدمت کنن
Sweden
رضا
۱۸:۲۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
وقتی در مجلس شورای اسلامی جنگ بر سر پست و مقام و قدرت باشد باید فاتحه نظام را خواند خدایا چی میخواستیم چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
گلها از بهشت امدند زمینی نبودند
Iran (Islamic Republic of)
Milad67
۱۸:۱۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
دلمون خوش بود این مجلس دیگه به فکر مردم هست هنوز نیومده درگیر حاشیه شده
همه چیزم که حسابی گران شده عین خیالشان نیست...
فکر به فکر از دست ندادن و دادن جایگاهشان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
این ها هم هیچی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
ببندید درش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مجلس انقلابی .خخخخخخخخخخخححح.یه ماه دغدغه شون فیلتر و اسم عوض کردن فلان جا وختم قرآن گرفتن و یه نماینده تایید بشه یا نه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اتفاقا بستن اینستای کثیف و تلگرام جاسوس از نان شب هم واجب تر هست چون همه امنیت روانی جامعه رو بهم ریخته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
کلأ این مجلس بر اساس روند دموکراتیک بر سر کار نیومده و متأسفانه تا حدودی میشه گفت از پیش تعیین شده هست اما اگر واقعأ اینطور باشه آیا اشخاص و گروه های خاصی میتونن در تعیین و جهت دهی به مجلس, تأثیر بذارن و اعمال نفوذ کنن و آیا بر اساس قانون چنین کاری توجیه پذیر هست ؟
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
قافیه که تنگ اید همه به هر چیزی متوسل میشوند کاغذ پاره های امریکایی کمر کشور را شکسته و موشکها را ناکارامد کرده و پولهای این ملت روی هوا در جیب طبری و منصوری هزاران مدیر دیگر جولان میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
ای کاش بررسی شود که حاج بابایی همین دکتری الهیات رو چه زمانی و از چه دانشگاهی و در چه شرایطی و با چه معلوماتی گرفتن، اغلب مسولین بعد گرفتن پست به فکر گرفتن مدرک دکتری می افتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بس کنید به اقتصاد و وضع معیشت بپردازید. سکه یه میلیونی شده 8 میلیون، دلار 3 تومن شده 20 تومن ، خونه 200 تومنی رو میگن یک میلیارد، ماشین 20 تومنی شده 90 تومن شما به فکر صندلی قدرت هستید. بدانیت این گونه کشور متلاشی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
دولت این وسط چکار کرده
مسبب شرایط فعلی دولت است نه مجلسی که یک ماهه سر کار آمده البته مجلس نباید درگیر حواشی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
ببخشید که کشور با هماهنگی سه قوه مقننه قضاییه و مجریه پیشرفت یا پسرفت میکند.
پس نگویید دولت چه ربطی به مجلس دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بس کنید به اقتصاد و وضع معیشت بپردازید. سکه یه میلیونی شده 8 میلیون، دلار 3 تومن شده 20 تومن ، خونه 200 تومنی رو میگن یک میلیارد، ماشین 20 تومنی شده 90 تومن شما به فکر صندلی قدرت هستید. بدانیت این گونه کشور متلاشی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بس کنید به اقتصاد و وضع معیشت بپردازید. سکه یه میلیونی شده 8 میلیون، دلار 3 تومن شده 20 تومن ، شما به فکر صندلی قدرت هستید. بدانیت این گونه کشور متلاشی می شود
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۷:۱۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مجلسی که کارش روی اصول کتاب نباشه و همش با لابی بازی میرن داخل کمیسیون ها عضو میشن
مجلس نیست
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
این مجلس جای این که به فکر گرونی و خرد شدن ما قشر ضعیف باشه دنبال اینه که بیاد و هیئت رئیسه رو استیضاح کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بیا اینم از مجلس یازدهم . یاد موقعی که سر کلاس می رفتیم افتادم . اول پاییز که میشد و می رفتیم کلاس دعوا بر سر میز اول که نزدیک درب کلاس بود , شروع میشد . این مجلس هم دقیقاً همون جوریه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اینا همونایی بودن که میگفتن اومدیم تحول ایجاد کنیم و از حق ملت دفاع کنیم و فلان. به یه ماهم نکشیدن. قبلیا باز 4 سال تظاهر کردن
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۶:۲۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چرا به این مجلس میگن مجلس انقلابی واسه خاطر همین کاراشونه باید ماهی یکبار یه انقلابی تو مجلس اتفاق بیفته و الا عذاب وجدان میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
باید مقام معظم رهبری ورود کنند و فصل الخطاب این اختلافات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چرا برخی کمیسیون ها خواهان بیشتری دارند شایدپول بیشتری اونجاست شاید قدرت بیشتری اونجاست و هزاران شاید دیگر و مثلا کمیسیون فرهنگی یا قضایی بی مشتری هست و پشه میپرونن
مگه شما ها نرفتین خدمت کنید پس این بازی و اداها چیه
سالی که نکوست از بهارش پیداست
.......
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
شک نکن همینطوره


قطعا رانت کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه با کمیسیون فرهنگی زمین تا آسمون فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا ابراهیمی فیلوری
۲۳:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
خدمت کجا بود!! هرکسی خربزه خودشو میرونه،،اولین هدیه مجلس جدید سکه ی۹میلیونی پراید ۸۹ میلیونی
Iran (Islamic Republic of)
عـلـی خـانـی
۰۲:۲۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
قـطـعـا هـمـیـن طـوره. ایـنـا کـه بـرا کـار کـردن و زحـمـت کـشـیـدن بـرای مـردم و کـشـور و انـقـلـاب نـرفتتـه انـد. فـقـط بـه خـاطـر پـسـت و مـقـام و مـال بـی ارزش دنـیـا رفـتـه انـد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
لطفا نمایندگان طرفدار استیضاح هیئت رئیسه به نام و شفاف معرفی شوند تا مردم حوزه انتخابیه بدانند که اینها از حالا به دنبال چه چیزی هستند منافع شخصی خود یا مصالح کشور و مردم.
Netherlands
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
اینها از حالا جلوی رانت و باند بازی هیئت رئیسه مجلس را می خواهند بگیرند اگر متهم به ضد خدا و اسلام و انقلاب نشوند
آخرین اخبار