افزایش ۱۴ درصدی کشف مواد مخدر در ملایر

فرماندارشهرستان ملایر گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۴ درصد افزایش کشفیات در انواع مواد مخدر داشتیم.

افزایش ۱۴ درصدی کشفی مواد مخدر در ملایربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ قدرت اله ولدی فرماندارشهرستان ملایر افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات در شهرستان با جدیت پای کار هستند تا با همراهی و کمک رسانه‌ها، مطبوعات و تلویزیون بتوانیم شهری پاک و بدون معتاد داشته باشیم.

ولدی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی شهرستان با تمام توان مقابل قاچاقچیان و تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر ایستاده است ادامه داد: همه روز‌های سال باید، روز مبارزه با مواد مخدر باشد و این مبارزه محدود به یک زمان و یک هفته‌ی خاصی نیست.

او بیان کرد: طبق اعلام نیروی انتظامی در سه ماهه‌ی نخست سال جاری، میزان کشفیات انواع مواد مخدر در حوزه استحفاظی شهرستان ملایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش و در حوزه دستگیری‌ها ۷ درصد رشد داشته است، که خود این نشان دهنده اشراف کامل اطلاعاتی پلیس است.

فرماندار ملایر با اشاره به فعالیت ۹ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان ملایر بیان کرد: در سال ۹۸، ۲ هزار و ۶۹۰ معتاد به این کمپ‌ها معرفی و تحت درمان قرار گرفتند، و مجموعا بهزیستی  ۹۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار تعدادی از بهبود یافتگان از دام اعتیاد قرار داده است .

او گفت: به طور کلی در شهرستان ۱۴ مرکز متادون درمانی نیز در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان فعالیت می‌کنند که در سال ۹۸ به طور متوسط حدود ۳ هزار بیمار از خدمات این مراکز متادون درمانی بهره‌مند شدند.

فرماندار شهرستان ملایر بیان کرد: تشکیل قرارگاه جوادالائمه (ع) برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یکی دیگر از اقدامات مهم این حوزه بوده که سپاه ملایر انجام شده است.

ولدی گفت: برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان توزیع بروشور، اطلاع رسانی از مضرات مواد مخدر، شناسایی مناطق آلوده ملایر و ۶ شهر تابعه و روستا‌های آلوده و اقدام به پاکسازی و نصب دوربین‌های نظارتی در این مناطق برای پیشگیری از مواد مخدر و اجرای طرح‌های خاص برای پاکسازی مناطق آلوده یکی دیگر از اقدامات مهم در این حوزه است .

او با بیان اینکه دشمنان به دنبال آلوده کردن جوانان و خانواده‌های ما هستند و سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه انجام داده اند،  اظهار داشت: خانواده‌ها باید همواره نگران فرزندان و جوانان خود باشند و نسبت به آگاه‌سازی و جلوگیری آن‌ها از سوء مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

فرماندار ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد یادآورشد: در سال گذشته ۸۹ جلسه آموزشی به همت مرکز بهداشت ملایر برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برای آگاه سازی نسبت به مواد مخدر برگزار شد کهدر مجموع به ۶ هزار و ۴۲۹ نفر آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.