همایش پیشگیری و اطفاء حریق در چهارمحال و بختیاری

همایش مشترک سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و حفاظت محیط زیست برای هم اندیشی و بازآموزی چگونگی پیشگیری و اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: همایش مشترک سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و حفاظت محیط زیست برای هم‌اندیشی و بازآموزی چگونگی پیشگیری و اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده تنگ‌صیاد برگزار شد.

او با اشاره به نقش مؤثر سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری و اطفای حریق در مناطق طبیعی استان افزود: برای ایجاد هماهنگی و واکنش مناسب در برخورد با حریق در منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد این همایش برگزار شده است.


بیشتر بخوانید: نظارت مستمر بر رعایت حقابه‌های محیط زیستی تالاب چغاخور


احمدی اضافه کرد: این همایش با حضور افراد اثرگذار محلی، نمایندگان سمن‌ها و برخی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار گردید.

او ادامه داد: این برنامه شامل سه بخش همایش، کارگاه آموزشی و مانور بود و در اجرای آن اساتید دانشگاهی و متخصصین امر مشارکت داشتند.

احمدی تغییر اقلیم، خشکسالی، پوشش گیاهی خاص در مناطق طبیعی استان، خطا‌های انسانی و ... را به عنوان عوامل مؤثر در بروز آتش سوزی در مناطق طبیعی استان برشمرد و گفت: برای حفظ محیط زیست، خصوصاً، مقابله با آتش‌سوزی نیازمند هماهنگی بین بخشی و بسیج عمومی و همگانی هستیم و برگزاری این گونه برنامه ها، تمرینی برای دستیابی به این مهم است.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت ۲۷ هزار هکتار یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با پوشش غالب مرتعی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.