اجرای طرح کنترل خشونت در ساری و نکا

اهالی دو شهرستان ساری و نکا در خصوص راهکار‌های کنترل خشونت آموزش می‌بینند.

دکتر اندرخورا مجری طرح سند کنترل و کاهش خشونت در مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سالانه ۶۵۰ هزار مورد ضرب و جرح در کشور اتفاق می‌افتد بر لزوم جلوگیری از افزایش این آمار تاکید کرد و گفت: طرح کنترل و کاهش خشونت به صورت آزمایشی در نکا و ساری اجرا شد.

او با بیان اینکه در این سند علاوه بر رصد و شناسایی مناطق پرخطر، حمایت‌های روانی و اجتماعی از قربانیان خشونت بویژه زنان و کودکان نیز انجام می‌شود، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در مهدکودک‌ها و مدارس و راه اندازی ۲۰ کارگاه آموزشی از جمله فعالیت‌ها برای کاهش خشونت بود.

دکتر اندرخورا گفت: مقرر شده است پس از پایان یا تثبیت شیوع کرونا، تئاتر‌های خیابانی با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد با موضوع تقبیح خشونت‌ها راه اندازی شود.

او  با بیان اینکه خشونت در شکل‌های فیزیکی، روانی، حقوقی، اجتماعی، خانگی و نزاع و خشونت‌های خیابانی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: انجام اقدامات فرهنگی توسط ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و کاهش خشونت ضرورتی است که نتیجه آن حتی در کوتاه مدت نیز مشخص می‌شود.

مجری طرح سند کنترل و کاهش خشونت در مازندران بر لزوم نصب دوربین‌های امنیتی در مناطق پر خطر برای کنترل خشونت نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.