به استخر نروید، محیط مرطوب و مهمانی کرونا/ یک عروسی ساده و هزاران بلای کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان نباید وجود ویروس کرونا در مکان های مختلف را نادیده بگیرند و علی رغم بازگشایی به استخر نروند.

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که شهروندان علی رغم بازگشایی استخرها از مراجعه به این مکان ها خودداری کنند، گفت: رطوبت فضای مناسبی برای رشد ویروس کرونا است.

او در ادامه افزود: قطعا شیوع ویروس کرونا در محیط های بسته بیشتر از محیط های باز است بنابراین نظر ما درخصوص بازگشایی اصناف، اتخاذ تصمیمات بر مبنای علم و مطالعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ستادملی مبارزه با کرونا برای رهایی مردم از مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس و رهایی از معضل های پیش روی مشاغل، بازگشایی مرحله ای اصناف را در دستور کار قرار داده است.

او با بیان این که استان البرز در کنترل پیک اول کرونا موفق عمل کرده بود، افزود: اما با توجه به تعداد مراجعه افراد و بستری شدگان در مراکز درمان، موج دوم شیوع کرونا در البرز، این استان را به وضعیت زرد رسانده است.

کریم گفت: اگر شیوع کرونا در البرز به وضعیت قرمز برسد، می توانیم با تصمیم استانی بعضی اصناف را تعطیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن تأکید بر اینکه شهروندان از تجمع خود داری کنند، ادامه داد: ۲۰۰ نفر در یک مراسم درگیر کرونا شده اند؛ مردم برای حفظ سلامت خود از تجمع در محیط‌ های بسته و مکان های مرطوب دوری کنند.

او با بیان اینکه کرونا سبک جدیدی از زندگی را می‌طلبد، گفت: با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی امکانپذیر نیست؛ استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی و بهره گیری از راه‌های جایگزین از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری باید در جامعه فرهنگسازی شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.