عبدالسلام خطاب به آمریکا و انگلیس: شما تجاوزکارید

رئیس هیئت ملی یمن اعلام کرد انگلیس و آمریکا تجاوزکار بوده و با سلاح‌های آن‌ها به مردم یمن حمله شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی یمن امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد سخن از آمادگی عربستان سعودی برای صلح در یمن تنها تبلیغات آمریکا و انگلیس بوده و جنگ تحمیلی علیه ملت یمن با دستور و سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی به راه انداخته شده است.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی یمن امروز شنبه در حساب توییتری خود نوشت: تجاوز و محاصره، صلح را منتفی می‌کند و صلح جز با رفع آن‌ها امکان پذیر نیست. سخن از آمادگی عربستان برای صلح در یمن تنها ادعایی آمریکایی- بریتانیایی است که برای اذهان بی پایه و اساس ترویج می‌شود.

او در ادامه خطاب به مقامات آمریکایی و انگلیسی اعلام کرد: شما تجاوزکارید و تحت فرمان شما و با سلاح‌های شما جنگ تجاوزکارانه علیه یمن به راه افتاده و امثال شما شایسته سخن گفتن با آن‌ها برای صلح را ندارند.

گفتنی است ائتلاف عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ مداخله خود را در جنگ یمن و با ادعای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهور فراری یمن آغاز کرد و از آن زمان تاکنون بمباران شهر‌های مختلف این کشور آغاز شده است.

تراژدی یمن این است که یک نسل در این کشور در حال نابودی است؛ ائتلافی از چندین کشور عربی از سال ۲۰۱۵ تجاوز در این کشور را آغاز کرده‌اند؛ این در حالی است که مدارس به طور مداوم در حال بمباران شدن هستند و کودکان در این مدارس جان خود را از دست می‌دهند.

اکنون تجاوز ائتلاف عربستان در ششمین سال خود قرار دارد و این کشور با بحرانی مواجه شده که سازمان ملل از آن به عنوان بزرگ‌ترین بحران انسانی بر روی کره زمین یاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عبدالسلام جان // زیاد خودت را ناراحت نکن // اومجا تجاوز کردن یه امر عادیه // مثل اختلاس تو مملکت ما میمونه
آخرین اخبار