دهه کرامت پیوندگاه جوانان با قرآن و اهل بیت (ع)

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای پیوند مستحکم جوانان با قرآن و اهل بیت علیهم السلام برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دهه کرامت دهه‌ای است که باید در آن یکدیگر را تکریم کنیم، افزود: این دهه فرصتی است تا برای تشریح شیوه زندگانی ائمه معصومین (علیهم السلام) و ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و تبیین فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

او خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور ارزش زن در سیره اهل بیت علیهم السلام است چرا که در حال حاضر در دنیای غرب از زن در حد یک ابزار استفاده می‌شود و مقام زن را تنزل داده اند.

امام جمعه تبریز گفت: افزایش بصیرت دینی و تقوا در این دهه بسیار مهم است و برای بررسی و توجه به مبانی اخلاقی و اعتقادی با شخصیت اهل بیت (علیهم السلام) بیشتر آشنا می‌شویم، از سویی هم وجود حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) نعمتی گرانبهاست تا بتوانیم ضمن بخشندگی به دیگران کمک کنیم.

او افزود: ترویج سبک زندگی و ترویج فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه ماست و می‌توان از قشر ضعیف جامعه دستگیری کرد چرا که باور‌ها و آموزه‌های رضوی در جامعه اسلامی ما فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به حوادث تیرماه سال ۶۰ ادامه داد: در سوء قصدی که در ششم تیر سال ۶۰ به جان مقام معظم رهبری انجام شد خدا خواست که ایشان زنده بمانند و هدایت انقلاب را بر عهده بگیرند، ۱۹ ماه ترور و تخریب توسط دشمنان جواب نداد و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و در آنجا هم نتوانستند صدمه‌ای به انقلاب بزنند.

او اضافه کرد: در سال ۲۰۰۷ تعداد ۱۶۶ روانگردان در دنیا وجود داشت، اما در سال ۲۰۱۷ این میزان به ۸۳۰ مورد افزایش یافته است و هدف اصلی دشمنان از بین بردن جوانان ماست و از طرفی هم افغانستان و پاکستان در همسایگی ما قرار دارند و همانطور که می‌بینیم استفاده از مواد مخدر به سنین پایین‌تر سرایت کرده و نیاز به کار‌های فرهنگی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، اصلاح الگوی مصرف را در جامعه از ضروریات برشمرد و افزود: باید توجه کنیم سبک زندگی مردم در بحث الگوی مصرف تغییر یابد و به صورت بی رویه از هدر رفت آب و انرژی جلوگیری کنیم.

دهه کرامت پیوندگاه جوانان با قرآن و اهل بیت (ع) آقای محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز بر پیگیری تخصیص یک درصد از اعتبارات فرهنگی شهرداری تبریز و همچنین بخشی از نیم درصد اعتبارات استان برای هزینه‌کرد در فعالیت‌های فرهنگی زیر نظر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تأکید کرد.

حجت الاسلام مشهوری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با ارائه گزارشی گفت: در استان ۳۶ پایگاه نماز جمعه داریم و به لطف خدا تا پایان سال دو پایگاه دیگر نیز شکل خواهد گرفت و تمامی ۸۶۹ پایگاه نماز جمعه سراسر کشور مردم به صورت خودجوش توسط مردم اداره می‌شود.

او ادامه داد: در استان ما ۲۵۱۴ نفر در نمازجمعه فعالیت می‌کنند بدون دریافت ریالی پول و بدون هیچ گونه توقعی، اما امید داریم تا یک درصد از بودجه فرهنگی شهر تبریز را به امور فرهنگی اختصاص داده شود تا زیر نظر نماینده محترم، ولی فقیه در استان هزینه شود.

در این مراسم طی انتخاباتی خانم پیرسمساری، حجت الاسلام نظری و محمد اسماعیل سعیدی به عنوان سه عضو جدید حقیقی شورا و نیز حامد خسرو شاهی به عنوان عضو رسانه‌ای شورای فرهنگ عمومی انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.