رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان خبر داد؛

مهار آتش سوزی در کوه‌های هَرم جویم

رضایی از مهار آتش‌سوزی کوه‌های روستای هَرم بخش جویم در شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به مهار آتش سوزی ارتفاعات هَرم لارستان اظهار کرد: این حریق از ساعت ۲۰ پنج شنبه ۵ تیر آغاز شد که نیرو‌های منابع طبیعی به همراه نیرو‌های داوطلب بسیج، مردم محلی، همیاران طبیعت بلافاصله پس از دریافت گزارش این آتش سوزی به محل اعزام شدند.

او با قدردانی از همکاری فرماندار لارستان، بخشداری جویم، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، گفت: اعزام یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش کمک بسیاری برای مهار بخش اعظمی از این آتش‌ سوزی بوده است.

رضایی با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی با استفاده از بالگرد ارتش، افزود: با وجود تمام تلاش‌ها، مهار آتش با توجه به مشکلات، امکانات محدود و سخت گذر بودن منطقه و نیز وزش باد، به کندی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان اضافه کرد: با هماهنگی فرمانداری ویژه و ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان، از شامگاه جمعه ۶ تیر، یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش به محل اعزام شد و ۸ سورتی پرواز انجام داد.


بیشتر بخوانید


رضایی گفت: هنوز علت وقوع این آتش سوزی مشخص نشده و باید بعد از مهار کامل حریق، با بررسی‌های دقیق کارشناسی، علت یا علل تاثیرگذار مشخص شود.

او تصریح کرد: طبق بررسی‌های اولیه، علت وقوع این آتش سوزی، بی احتیاطی رانندگان عبوری و پرتاب ته سیگار به بیرون از خودرو بوده که موجب وقوع حریق در حاشیه جاده اصلی و انتقال آن به ارتفاعات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار