در روز‌های نخست تابستان؛

نفس‌های شبکه آب شهرستان مهریز به شماره افتاد

رئیس آب و فاضلاب شهری مهریز از افزایش ۴٠ درصدی مصرف آب شرب در هفته‌های اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا موحد رئیس آب و فاضلاب شهری مهریز گفت: در سال‌های گذشته، رشد سالانه مصرف آب سه تا پنج درصدی مصرف آب شرب در کشور با توجه به افزایش جمعیت و توسعه ساخت و ساز‌ها در مناطق شهری، قابل پیشبینی و پذیرفته شده است.

او افزود: افزایش  ۴٠ درصدی مصرف آب شهرستان مهریز در چند هفته گذشته، پدید‌های کم نظیر محسوب می شود به طوری که نفس‌های شبکه توزیع آب شهرستان مهریز را از نخستین روز‌های تابستان سال جاری به شماره انداخته است.

موحد ادامه داد: یکی از دلایل موثر رشد ناگهانی مصرف و شروع موج دوم بیماری کرونا ویروس است چراکه همزمان با این پدیده منحوس، حجم مصرف آب شرب نیز نسبت به سال‌های گذشته به ویژه در مناطق شهری با شتاب بیشتری در حال افزایش یافت.

او تصریح کرد: خسارت‌های جانی و پیامد‌های منفی اقتصادی ناشی از کرونا، تاب آوری شبکه توزیع آب شرب شهری نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و شهرستان مهریز را در معرض چالشی بزرگ و آزمونی دشوار قرار گرفته داده است.

او گفت: رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا از جمله شستو شوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح مختلف نقش موثر آب را در عمل به این توصیه‌ها نمی توان نادیده گرفت، اما اقدامات لازم و حیاتی از سوی دیگر نیز محدودیت منابع آبی و ظرفیت شبکه توزیع ایجاب می کند که بارگذاری مصارف روی این شبکه با دقت و حساسیت بالا پیگیری و رعایت شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری مهریز با بیان اینکه مصرف بیش از انتظار همشهریان از منابع آبی باعث قطعی احتمالی در ساعات شبانه روز را در پی خواهد داشت، خواستار اصلاح الگوی مصرف از سوی شهروندان شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار