در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

در صورت نامساعد بودن شرایط مجبور به برگزاری مجازی ترم جدید هستیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای ترم جدید که از مهر ۹۹ آغاز می‌شود در صورت نامساعد بودن شرایط، مجبور به برگزاری کلاس‌ها به روش مجازی خواهیم بود.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موفقیت آمیز بودن برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم، اظهار کرد: از ۳۱ خردادماه امتحانات دانشگاه علم و صنعت به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برگزار شد و این روند تا ۱۴ تیرماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: نوع و شیوه طراحی سوال امتحانات پایان ترم مجازی از قبیل تشریحی، حل مسئله، سوالات ۴ گزینه ای، شفاهی و ... متناسب با نوع درس و به انتخاب اساتید بوده است.

واحدی اظهار کرد: در دستورالعمل‌های دانشگاه مطرح شد که اگر دانشجویان هنگام ورود به سامانه الکترونیکی از نظر اتصال به اینترنت یا سرور‌های سامانه دچار مشکل شدند، اساتید دانشکده‌ها باید همکاری لازم با دانشجویان را انجام دهند و معضلات آنها را با بررسی‌های لازم حل کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره نحوه برگزاری ترم آینده،  گفت: استفاده از کلاس‌های مجازی انتخاب ما نبود و همه شرایط بستگی به ویروس کرونا داشت، برای نیم سال تحصیلی یا ترم جدید که از مهر ماه ۹۹ آغاز خواهد شد در صورت نامساعد بودن شرایط، مجبور به برگزاری کلاس‌ها به روش الکترونیکی یا مجازی خواهیم بود.

واحدی اظهار کرد: در صورت برگزاری مجازی کلاس‌ها در ترم آینده باید تمام نقاط ضعف یا مشکلات مربوط به آموزش غیر حضوری تقویت کنیم.

او گفت: استفاده از کلاس‌های مجازی در شرایط طبیعی مورد قبول ما نبوده است و براساس قوانین باید از تمام امکانات آن و تجربه‌های ترم جاری استفاده کنیم تا بتوانیم آموزش‌های الکترونیکی خود را به صورت موثر و مفید به دانشجویان ارائه دهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: در زمان تصمیم گیری برای نحوه برگزاری ترم آینده باید بدترین شرایط را در نظر بگیریم و به این صورت کلاس‌ها را مجازی برگزار کنیم. اگر شرایط کشور از نظر ویروس کرونا بهبود یافت، کلاس‌های دانشگاه علم و صنعت حتما حضوری برگزار خواهند شد.

آموزش مجازی

واحدی درباره بازگشایی دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود گفت: نحوه پذیرش دانشجویان جدیدالورد کاملا بستگی به اعلام سازمان سنجش دارد، اما طبق آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است دانشجویان نو ورود می‌توانند از اواخر مهر ماه در دانشگاه حاضر شوند و پیش بینی دانشگاه علم و صنعت برای پذیرش دانشجویان جدید الورود از اوایل آبان ماه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.