مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل:

افزایش ۲۱ درصدی مصرف گاز CNG در اردبیل/ مصرف گاز CNG از مرز ۲۰ میلیون متر مکعب گذشت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش ۲۱ درصدی مصرف گاز CNG در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل درباره رشد مصرف گاز CNG در استان گفت: توان عملیاتی جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان فروش روزانه ۶۵۰ هزار متر مکعب است، که بر این اساس میزان مصرف گاز CNG در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: میزان مصرف CNG استان اردبیل در خردادماه امسال برای اولین بار از ابتدای راه اندازی جایگاه‌های سوخت طبیعی در استان از مرز ۲۰ میلیون متر مکعب گذشته و به میزان ۲۰ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مکعب رسید که نسبت به اردیبهشت ماه امسال ۱۳.۵ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل تاکید کرد: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در استان در حوزه سی‌ان‌جی و جانمایی مطلوب این جایگاه‌ها در همه نواحی شش‌گانه منطقه، ۶۸ جایگاه آماده عرضه این سوخت پاک هستند.

مدنی ادامه داد: روزانه ۶۵۰ هزار مترمعکب سی‌ان‌جی در استان مصرف می‌شود که در این ماه به میزان تنها ۳۸.۲ با سوخت بنزین جایگزین شده است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه مناسب، شهروندان بیشتر از این سوخت پاک استفاده کنند.

او با اشاه به روند افزایشی مصرف بنزین در سال‌های اخیر بیان کرد: میزان مصرف سی ان جی در سه ماه گذشته امسال ۵۲ میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب در سطح استان می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته و از بابت مصرف سوخت سی ان جی در این مدت ۵۲ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به طرح سراسری جایگزینی CNG به جای بنزین بیان داشت: با توجه به اجرای طرح گسترده دو گانه سوز کردن رایگان خودروی‌های عمومی باری و مسافری در استان، مالکان خودرو‌های عمومی مسافری و باری هرچه سریعتر به سایت www.GCR.niopdc.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار