سناتور ارشد آمریکایی خواستار تحریم پوتین شد

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با ارائه طرحی خواستار تحریم رئیس جمهور روسیه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «باب منندز»، سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، با ارائه طرحی خواستار تحریم «ولادیمیر پوتین» شد.

باب منندز متممی را پیشنهاد داده که در صورت تصویب، دولت آمریکا را ملزم به تحریم رئیس جمهور روسیه خواهد کرد.

این سناتور ارشد آمریکایی در متمم پیشنهادی خود، خواستار مسدود کردن دارایی و محدودیت سفر برای رئیس جمهور روسیه شده است.

در طرح پیشنهادی باب منندز، نام برخی دیگر از مقامات روس مانند «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، نیز وجود دارد.

این متمم با استناد به اتهام اخیر مبنی بر «پیشنهاد پاداش روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان» تهیه شده است.


بیشتر بخوانید


این اقدام پس از آن مطرح می‌شود که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به صورت مخفیانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیرو‌های ائتلاف و نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است.

بنا بر این ادعا، مقامات آگاه از این موضوع اعلام کردند این اتفاق در بحبوحه گفت‌وگو‌های صلح برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان رخ داده است.

این گزارش مدعی است آمریکا چند ماه پیش به این نتیجه‌گیری رسیده است که این واحد روسی که با تلاش‌های ترور و دیگر عملیات‌های پوششی در اروپا با هدف بی‌ثبات کردن غرب یا انتقام گرفتن از عهدشکن‌ها ارتباط داشته است، به صورت مخفیانه برای حملات موفقیت‌آمیز سال گذشته جایزه پیشنهاد کرده بود.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رد گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه وی در جریان اطلاعاتی درباره گزارش‌های مربوط به حملات ادعایی به سربازان آمریکایی در افغانستان با حمایت روسیه در سال گذشته قرار گرفته است‏، از خود دفاع کرد. کاخ سفید نیز این گزارش نیویورک تایمز را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار