زلزله ۴ ریشتری ازگله خسارتی نداشته است/ مردم نگران زلزله‌های بعدی نباشند

فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت : زلزله ۴ ریشتری بامداد امروز (شنبه) هیچ‌گونه خسارتی نداشت و مشکلی را برای مردم ایجاد نکرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یدالله شکری فرماندار ثلاث‌باباجانی، با اشاره به اینکه زلزله ۴ ریشتری بامداد امروز (شنبه) هیچ‌گونه خسارتی نداشته است، گفت : باتوجه به اینکه همه ساخت و ساز‌ها بعد از زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ در این منطقه اصولی و تخصصی بوده است، امروز مردم با زلزله ۶ ریشتری هم در امان خواهند بود.

او گفت: ۹۸ درصد ساخت و ساز‌ها در روستا‌ها و ۹۷ درصد در شهر‌های شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است و رعایت اصول ایمنی در این ساخت و ساز‌ها باعث شد که مردم زلزله ۴ ریشتری بامداد امروز را احساس نکنند.

شکری افزود: به لطف خدا، همت و همکاری دولت و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها امروز می‌توانیم به مردم شهر‌های زلزله‌زده بگوییم که شما در امنیت و آرامش هستید.

مردم ازگله نگران زلزله ها نباشند

فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با اشاره به زلزله دیشب ازگله گفت : منشاء هر دو زلزله در خاک عراق (عمق ۱۰ کیلومتری زمین) و در ۵۰ کیلومتری ازگله بوده است.

فروزی ادامه داد: این لرزه‌ها هیچ ارتباطی با منطقه‌ای که باعث زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال ۱۳۹۶ شد ندارد و مردم نباید نگرانی بابت وقوع این زلزله‌ها داشته باشند.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: البته نباید فراموش کنیم اگرچه با گذشت بیش از دو سال روند فعالیت‌های لرزه‌ای و پس لرزه‌ها در منطقه ازگله کاهش یافته، اما این منطقه از گذشته تاکنون همواره لرزه‌خیز بوده و احتمال زلزله را دارد. به علاوه فعالیت‌های لرزه‌ای که گاهی رخ می‌دهد معمولا به صورت دائمی نیست و دوره‌های آرامش و فعالیت دارد.

فروزی گفت: از زمان زلزله بزرگ آبان سال ۱۳۹۶ تا پایان بهار امسال ۸۱۴۸ زمین لرزه در گستره استان کرمانشاه داشتیم که عمده آنها پس لرزه زلزله بزرگ ازگله بوده و پس از ازگله نیز بیشترین فعالیت لرزه‌ای را در منطقه سومار به صورت فوج لرزه داشتیم که سومار نیز از مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار