اعتراض چین به دخالت‌های کانادا در امور داخلی هنگ کنگ

سفارت چین در کانادا به دخالت‌های این کشور در امور داخلی هنگ کنگ اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین اعتراض خود را به اقدام کانادا در تعلیق پیمان استرداد مجرمان به هنگ کنگ و نیز توقف صادرات تجهیزات نظامی حساس به این منطقه اعلام کرد.

بر این اساس، سفارت چین در کانادا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شاهد آن هستیم که پس از تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، دولت کانادا به اقداماتش در امور داخلی ما دخالت می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: کشور‌های غربی مانند کانادا با بهانه حقوق بشر در امور داخلی هنگ کنگ دخالت می‌کنند که این امر خود ناقض قوانین بین المللی است.

پیش‌تر روز سه‌شنبه پارلمان چین قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ را تصویب کرد. براساس این قانون و به گفته مقامات چینی، دخالت‌های خارجی در شعله ور شدن اعتراضات در هنگ‌کنگ از بین می‌رود.

کشور‌های غربی، از جمله آمریکا مخالفت خود را با این قانون ابراز و چین را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده‌اند. به گفته آمریکایی‌ها قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، استقلال این منطقه را از بین می‌برد.

پکن تاکید دارد هدف این قانون مقابله با خرابکاری‌ها، تروریسم، جدایی طلبی و تبانی با قدرت‌های خارجی است.

وزارت خارجه چین از کشور‌ها خواسته تا به قانون امنیتی در هنگ‌کنگ احترام بگذارند و به مداخلات در امور داخلی چین پایان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه تاکید کرد پکن اجازه دخالت خارجی در امور داخلی خود را نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار