رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام مطرح کرد؛

مردم ویروس کرونا را جدی نمیگیرند

کریمی گفت:با وجود همه‌ی هشدار‌های داده شده در استان ایلام، اما متاسفانه مردم ویروس کرونا را جدی نمیگیرند و به توصیه‌های بهداشتی توجه نمیکنتد که این وضعیت برای استان پذیرفتنی نیست.

مردم ویروس کرونا را جدی نمیگیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ امین کریمی رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت:با وجود همه‌ی تلاش‌ها و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در مورد ویروس کرونا، اما نگرش و عملکردی که برخی افراد جامعه می‌بینیم غیر از آن چیزی است که ما انتطار داریم، زیرا برخی از افراد با زبر پا گذاشتن قانون در پارک‌ها و اماکن عمومی مشاهده میکنیم که به هیچ وجه اصول و نکات بهداشتی را رعایت نمیکنند.

او با تاکید بر اینکه ما باید بدانیم با ویروس کرونا چگونه برخورد کنیم و رفتار ما تک تک موثر است بیان کرد: در این شرایط حساس از رسانه‌ها و اصحاب مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی انتظار میرود زمینه‌های لازم را در پیشگیری از ویروس برای مردم تبیین و مراکز بهداشتی و درمانی را در راستای کاهش تلفات و مرگ و میر ناشی از کرونا یاری نمایند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام اضافه کرد: هرطرحی ازجمله طرح فاصله گذاری اجتماعی خوب یا بد قابل نقد است، اما برخی‌ها در این شرایط با استفاده از هر راهی تلاش میکنند خدمات مراکز بهداشتی را زیر سوال ببرند و یکی از این موارد این است که مراکز بهداشتی مخفی کاری میکنتد که این رفتار رفتار درستی نیست.

کریمی با تاکید بر اینکه ما حاضر هستیم هر آنچه که میدانیم و بلد هستیم را ارائه و به سوال این افراد پاسخ دهیم بیان کرد: ایجاد بی اعتمادی به مراکز بهداشتی و درمانی واز ان طرف تلقین این مسئله به جامعه که خبری نیست شامل عادی سازی روابط میشود هردو صحیح نیست وبه ضرر جامعه تمام میشود.

او با توصیه به مردم ادامه داد: بیماری کرونا ویروس را جدی بگیرید، چون با کسی تعارف ندارد و همه‌ی ما سوار بر یک قایق هستیم و اگر ناخدای خوبی نباشیم همه غرق خواهیم شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام تاکید کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی تنها با تغییر رفتار به نتیجه میرسد ودر این شرایط باید سختی‌ها را تحمل کرد و تت‌ها برای تامین ملزومات ضروری از خانه خارج و برای خود و اطرافیان خط کشی‌هایی را لحاظ کنیم.

کریمی با بیان این نکته بیماری کرونا ویروس در حال افزایش است گفت: ضرورت دارد اصحاب مطبوعات و رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و دستگاه‌های مسئول با شفاف سازی اعتماد مردم را و جامعه را نسبت به تغییر رفتار درمقابل این ویروس خطرناک تشویق کنتد.

او در پایان ضمن قدردانی از تدبیر و تلاش ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونت محترم بهداشتی یادآوری کرد: در راستای اجرای مصوبات کمیته استانی و شهرستانی ایلام مبارزه با بیماری کرونا ویروس از طریق مرکزبهداشت پیگیری وموارد ذیل از طریق سازمان‌ها و مسئولین مربوطه درحال اجراست:

۱-هماهنگی با شهرداری ایلام جهت محدود کردن ورودی پارکها، بام ایلام، بلوط، کوثروسایر مراکز تفریحی.

۲- محدود کردن مسیر ورودی آرامستان ایلام با هماهنگی شهرداری، نیروی انتظامی و راهور.

۳-هماهنگی با سازمان تبلیغات شهرستان ایلام در راستای اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از طریق بلندگوی مساجد شهر ایلام و همچنین اختصاص یکدستگاه خودرو وانت بار با سیستم صوتی جهت اعلام زنگ خطر و هشدار در سطح شهر ایلام.

۴- هماهنگی با سرپرست هلال احمر شهرستان ایلام در خصوص اختصاص یکدستگاه آمبولانس و بلندگو جهت اطلاع رسانی به مردم

۵- هماهنگی با سپاه ناحیه ایلام در زمینه تعامل و همکاری به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی و زنگ خطر کرونا ویروس در سطح شهرستان ایلام، بخش‌ها و روستا‌های تابعه.

۶- هماهنگی با نیروی انتظامی ایلام به منظور برخورد با هرگونه تجمع شامل شادی و عزا در سطح شهرستان و اماکن عمومی و رفاهی.

۷-نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در خصوص نحوه کفن و دفن فوت شدگان در غسالخانه و ضد عفونی کردن مداوم مناطق آلوده.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.