آیت الله فلاحتی:

انسان همواره در معرض امتحان الهی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان همواره در معرض امتحان الهی است، گفت: برخی مصیبت‌ها و بلا‌ها به دلیل گناهان انسان اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۲ سوره حدید قرآن با اشاره به معنای این آیه گفت: هیچ مصیبتى در زمین و نه در جسم و جانتان به شما نرسد، مگر پیش از آنکه آن را پدید آوریم در لوحى ثبت است، همانا این امر بر خداوند آسان است.

او افزود: این آیه درباره یکی از موضوع‌های عقیدتی و کلامی بحث می‌کند و این گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها به دو گونه است.

امام جمعه رشت ادامه داد: یک نوع گرفتاری‌هایی است که خدای متعال در لوح محفوظ ثبت کرد؛ این گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها باید به طور قطعی در روی کره زمین و برای انسان رخ دهد.

آیت الله فلاحتی نوع دوم مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها را توسط انسان دانست و بیان کرد: برخی مصیبت‌ها و بلا‌ها به دلیل گناهان انسان اتفاق می‌افتد.

او به پرسش‌های پایان آیه ۲۲ سوره حدید اشاره کرد و گفت: ممکن است شخصی این پرسش به ذهنش برسد که آیا این بلا و گرفتاری تنها برای او اتفاق افتاده است که در پاسخ می‌توان بیان کرد هر انسانی با گرفتاری و مصیبت ویژه‌ای مواجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها در فطرت خود خدا را قبول دارند، افزود: روزانه هزاران انسان به دنیا می‌آیند و می‌میرند و از همدیگر خبر ندارند و هر کسی تنها گرفتاری خود را می‌بیند.

آیت الله فلاحتی انسان را همواره در معرض امتحان الهی دانست و تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم در صحنه‌های امتحان الهی مردود نشویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.