در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح شد:

فعال بودن تالار ها با ظرفیت محدود

استاندار کرمان از فعال بودن تالار هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و ظرفیت محدود دارند، خبر داد.

 جلسه کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدائی، استاندار کرمان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که امروز در استانداری کرمان برگزار شد، گفت: شهروندان تجمعات غیر قانونی را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

او افزود: استفاده از ماسک اجباری است و طبق مصوبه ملی خدمات به مراجعان بدون ماسک در ادارات ارائه نمی شود.

فدائی در خصوص تالار ها بیان داشت: تالارهای مشروط به ظرفیت محدود و حضور نماینده مقیم دانشگاه علوم پزشکی با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعال باشند.

او با بیان اینکه  گشت های بهداشتی ویژه کووید ۱۹ متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، نیروی انتظامی و بازرسی استانداری تشکیل می شود و مقرر شد طی دو روز دستورالعمل اجرایی را تهیه، در کمیته امنیتی انتظامی مطرح، مصوب و به شهرستان‌ها ابلاغ شود، بیان کرد: با حضور نماینده  قضاییه در این گشت ها در  مواردی که نیاز به حکم دادستانی برای برخورد با تخلفات وجود دارد از حضورشان استفاده  می شود.

فدایی با اشاره به لزوم پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین پارچه مناسب برای تولید ماسک، درباره درخواستی مبنی بر تعطیلی جمعه بازار شهربابک بیان داشت: باید به گونه‌ای طراحی محوطه صورت بگیرد که ورودی به جمعه بازار کنترل شود، دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد.

او گفت: باید حواسمان باشد با تعطیلی هر شغل، مشکل برای مردم درست می‌شود و نباد اجازه بدهیم، بیکاری گسترش پیدا کند؛ بنابراین اگر می‌شود با کنترل موارد بهداشتی یک شغل را تعطیل نکنید، خیلی بهتر است.

استاندار کرمان به جلسه امروز ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران کشور اشاره کرد و گفت: طبق نظر کارشناسان، این بیماری فعلا وجود دارد و زمانی برای اتمام بیماری مشخص نیست؛ مگر اینکه واکسن آن کشف شود؛ بنابراین کنترل این بیماری بستگی به رفتار ما در مقابله با آن دارد.

او  با اشاره به اینکه سیاست ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بر تعطیلی نیست؛ چرا که آثار منفی اقتصادی بر جامعه دارد، افزود: ما نمی‌توانیم اصناف و مراکز را تعطیل کنیم؛ اما از تجمعات جلوگیری و برای هر بازگشایی پروتکلی ارائه شده و از تجمعات بیش از ده نفر در هر مکان و هر صنفی باید جلوگیری شود و همه باید بدانند که بیماری کرونا جدی است و رعایت نکردن  یک نفر به کل جامعه آسیب زده و تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می‌شود.

استاندار کرمان گفت: براساس گزارش های مردمی با هر گونه تجمع غیرقانونی و نداشتن رعایت پروتکل های بهداشتی نیز برخورد قانونی می شود.
منبع: ایسنا

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار