رفع تصرف از ۲۳ هکتار اراضی ملی در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: در این استان از حدود ۲۳ هکتار اراضی ملی با ارزش تقریبی ۲۲۴ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ بهرام خسروی فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: این یگان در سه ماهه نخست امسال موفق به بازپس گیری حدود ۲۳ هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۲۲۴ میلیارد تومان شده است.

او افزود: این زمین‌ها شامل ۹ قطعه در مشهد، ۵ قطعه در طرقبه و شاندیز، ۹ قطعه در سبزوار، ۳ قطعه در تربت حیدریه، یک مورد در گناباد، ۴ قطعه در قوچان، ۲ قطعه در کلات، یک مورد در باخزر و ۳ قطعه در کاشمر است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی ادامه داد: این اقدامات با همراهی مقامات قضایی استان، کمیته شناسایی حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.

خسروی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، بیان کرد: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ یا تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۰۹ به یگان حفاظت گزارش دهند.

او با بیان نمونه‌هایی از ضرر و زیان شهروندان در زمان خرید املاک تصرف شده، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، لازم است شهروندان در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مدنظر، از سازمان‌های مربوطه استعلام بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی تاکید کرد: بسیاری از افراد به صورت قولنامه‌ای ملکی را خریداری می‌کنند و بعد‌ها مشخص می‌شود آن ملک، جزو اراضی ملی و دولتی است؛ در چنین شرایطی، افراد علاوه بر ضرر مالی، مجبور به پرداخت خسارت نیز می‌شوند.

خسروی اظهار کرد: از ۸ میلیون هکتار اراضی ملی واقع در خراسان رضوی ۶ میلیون هکتار دارای سند مالکیت است.
 
هدف از شکل گیری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی که برای نخستین بار در سال ۹۴ آغاز به کار کرد، جلوگیری از تصرف اراضی و کوتاه کردن دست سودجویان است؛ این یگان تنها در سال گذشته ۱۰۹ پرونده تصرفات اراضی را بررسی و این زمین‌ها را از چنگال متصرفان آزاد کرده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.