پوشش هر جامعه بیانگر هویت فرهنگی آن جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پوشش هر جامعه را بیانگر هویت فرهنگی آن جامعه دانست و گفت : هجمه‌های فراوانی از بیرون از کشور برای تغییر پوشش و تغییر فرهنگی جامعه وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام فاضلی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : پوشش در فرهنگ ایران اسلامی مفهوم خاصی خود را دارد و همواره عفاف و حجاب در آن رعایت شده به طوریکه در تمام آثار‌های تاریخی به جامانده چه به صورت مصور در دیواره‌ها و چه مکتوب، معمولا پوشش وجود دارد.

او با بیان اینکه اصل پذیرفتن پوشش در فرهنگ ما پذیرفته شده است، گفت : یکی از پوشش‌های معروف استان، لباس کردی و محلی است که با پوشش اسلامی و مقوله عفاف و حجاب کاملا همخوانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: برای تغییر فرهنگ یک کشور معمولا از راه تغییر خوراک، معماری و بحث پوشاک وارد می‌شوند، واقعیت این است که از سوی بیرون کشور هجمه‌های فراوانی برای تغییر پوشش و تغییر فرهنگی جامعه وارد می‌شود و در این زمینه وارداتی را به کشور دارند.

او پوشش هر جامعه را بیانگر هویت فرهنگی آن جامعه دانست و گفت: در ایران خوشبختانه شرایط در این راستا خیلی حادی نیست، باید با شرایط روز و تلفیقی از خواسته‌های ذهنی مردم به خصوص جوانان با حفظ فاکتور مهم عفاف و پوشندگی طرحی‌های را در مد لباس انجام داد.

فاضلی‌زاده فرهنگ‌سازی را در این زمینه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای پر کردن ذهن مخاطب با رعایت تفکر و ضوابط ایرانی در بحث مد و لباس استفاده کرد.

او گفت: امیدواریم با حمایت از تولید کنندگان و ایده‌پردازان خواسته‌های ذهنی مردم به خصوص جوانان فراهم شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.