مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام:

کرونا آمار مراجعه کنندگان به کمیته امداد ایلام را افزایش داد

قنبر موسی نژاد گفت: با شیوع ویروس کرونا ، در سه ماهه نخست امسال، آمار مراجعه اولی‌ها به دفاتر کمیته امداد در سطح استان ایلام افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قنبر موسی نژاد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در سه ماهه نخست امسال ، ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌های استان ایلام مربوط به افرادی بوده که تحت پوشش این نهاد نبوده و برای بار اول مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی کمیته امداد ، با ارائه بسته‌های حمایتی و معیشتی که از طرف دولت در نظر گرفته می‌شود، تلاش شده بخشی از بار این مشکلات از دوش نیازمندان برداشته شود.

قنبر موسی نژاد از خیرین خواست در زمینه برطرف کردن مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا برای نیازمندان، بستری فراهم شود که این مشکلات اقتصادی مرتفع گردد.

او که برای بازدید از مسکن مددجویان به دهلران سفر کرده بود با بیان اینکه مددجویان فاقد مسکن دهلرانی ماهیانه بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال بابت اجاره بها پرداخت می‌کنند، افزود: با تکمیل و بهره برداری از ۱۱۵ واحد مسکن مهر که برای این خانوار‌ها خریداری شده است ، از هزینه این میزان اجاره بها که رقم بالایی است جلوگیری می‌شود.

موسی نژاد ، آمار خانوار‌های شهری و روستایی فاقد مسکن استان را حدود ۷۵۰ خانوار برشمرد و مطرح کرد: با هدف گذاری‌های انجام شده تا پایان سال، تمامی مددجویان روستایی فاقد مسکن در استان ایلام خانه دار می‌شوند.

به گفته مدیر کل کمیته امداد استان ایلام، در سال گذشته حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان مددجو و جویای کار فراهم شده است که در سال ۱۳۹۹ نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می‌شود و این موضوع می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی و خود کفایی خانوار‌ها، نقش مهمی نیز در جهش تولید داشته باشد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.