رونمایی از پوستر جشنواره شمیم عفاف در فارس

از پوستر جشنواره شمیم عفاف در استان فارس رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره فرهنگی و هنری شمیم عفاف با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، فراخوان دعوت از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره فرهنگی و هنری در استان آغاز شد.

 جشنواره فرهنگی هنری شمیم عفاف، قرار است در ۳ بخش نقاشی، خوشنویسی و عکاسی با تلفن همراه، با استفاده از بستر فضای مَجازی و در بزرگداشت هفته حجاب و  عفاف، برگزار شود.

بهروز مرامی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، جشنواره فرهنگی هنری شمیم عفاف را در راستای اهداف و سیاست های کلان فرهنگی و هنری، برگزار می کند.

او، بیان کرد: ایجاد بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت های هنری و انتخاب هنرمندان مسجدی، ارج نهادن به هنر معنوی و دینی با هدف افزایش آگاهی های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، که بدون تردید یکی از بزرگترین شاخص‌های ارزش انسانی و یکی از آشکارترین نشانه های سلامت جوامع اسلامی است در این مسیر دنبال می‌شود.

مرامی تصریح کرد: حجاب و حفظ عفت عمومی نه تنها فریضه ای واجب محسوب می‌شود بلکه توجه داشتن برای رعایت آن از مصادیق دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه ای همگانی و متقابل است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده  مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است، ادامه داد: تلاش در این زمینه، استحکام و حراست از سلامت دینی، اخلاقی و روانی، ثمرات و دستاوردهای نیکویی برای جامعه  را بدنبال دارد که برگزاری این جشنواره نیز تلاشی با همین هدف محسوب می‌شود.

او، افزود: این جشنواره به رشته های تخصصی  نقاشی، خوشنویسی و عکاسی اختصاص دارد که در قالب موضوعات بر اساس اهداف و سیاست ها به صورت رقابتی به شکل استانی برگزار  می شود و دارای ارکان اجرایی شامل، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، دبیر جشنواره، هیئت انتخاب و داوران و مدیر اجرایی است.

مرامی اضافه کرد: بخش خوشنویسی به منظور ایجاد شور و نشاط و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام قرنطینه و کشف استعدادهای جوانان نوجوانان و کودکان مسجدی، است که در بخش کتابت برگزار می شود و ابعاد آثار ارسالی باید حداقل ۳۵×۵۰  و حداکثر۷۰×۱۰۰سانتی متر باشد و شرکت همگان در این مسابقه آزاد است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: بخش نقاشی با هدف ارج نهادن به هنر معنوی و دینی، با هدف افزایش آگاهی های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزار می شود و بهره گیری از همه سبک‌ها و تکنیک‌ها در این مسابقه  آزاد است؛ علاقه‌مندان باید آثار ارسالی را با سایز ۵۰×۷۰ سانتی متر ارسال کنند.

او، با بیان اینکه بخش عکاسی با هدف ارج نهادن به هنر معنوی و دینی،  با تاکید بر استحکام و حراست از سلامت دینی، اخلاقی و روانی، ایجاد ثمرات و دستاوردهای نیکو برای جامعه با نگاهی نو در قاب تصویر و در قالب عکاسی با موبایل برگزار می شود،گفت: عکس های ارسالی باید متعلق به صاحب اثر بوده و هر گونه کپی برداری ممنوع است و در جشنواره شرکت داده نمی شود.

مرامی بیان کرد: شماره تلفن همراه ۰۹۳۷۲۹۰۹۴۸۰ برای ارسال آثار تعیین و از یک تا ۲ میلیون تومان جایزه برای نفرات برتر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار