شهردار تهران مطرح کرد؛

دست ما در مقابله با حوادث خالی نیست

حناچی درباره آمادگی شهر تهران در مقابله با حوادث احتمالی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با ویروس کرونا گفت:کلانشهر تهران و تمامی کلانشهر‌ها مستعد بحران‌های عادی هستند و یک بارندگی و شکست یک قوس کانال می‌تواند شبکه مترو را مختل کند و حادثه‌ای بزرگ رقم بزند.

شهردار تهران افزود: چه کسی باور می‌کرد به دلیل یک بی احتیاطی در حادثه کلینیک سینا مهر تعدادی از افراد جان خود را از دست بدهند و حادثه پلاسکو هم به دلیل اتصال سیم برق رخ داد.

حناچی ادامه داد: بسیاری از حوادث را با کنترل استاندارد‌ها می‌توان مهار کرد و ما در شهری زندگی می‌کنیم که بار‌ها لرزیده است و این مختص تهران نیست و زلزله‌های بزرگی در کشور رخ داده است.

او بیان کرد: باید به این باور برسیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که زلزله در آن رخ می‌دهد و به طور متوسط هر ده سال یک بار زلزله‌ای سنگین را تجربه می‌کنیم.


شهردار تهران افزود: زلزله بم در جایی رقم خورد که احتمال زمین لرزه در آن کم بود و ما باید با واقعیت اینبلای طبیعی کنار بیاییم.

حناچی ادامه داد: در تعقیب گسل‌های تهران اقدام‌های خوبی انجام دادیم و می‌توانیم بگوییم گه دست ما در مقابله با زلزله خالی نیست و در این مسیر دیگر اقدام‌های پر خطر در محدوده گسل‌ها انجام‌نخواهیم داد.

او بیان کرد: همکاران من اشاره کردند گسل‌هایی که می‌تواند منبع آبادانی و آب باشد در صورت نداشتن آمادگی می‌تواند موجب بروز حادثه شود.

شهردار تهران افزود: در زمان بروز بحران اگر منبع آب مناسب نداشته باشیم می‌تواند موجب بروز خسارات و تلفات سنگین شود و تاکید من این است که در حال حاضر امکانات ما نسبت به چند سال گذشته برای مقابله با بحران قابل قیاس نیست.

حناچی ادامه داد: ترس از زلزله را باید به آمادگی در مقابل زلزله تبدیل کنیم و این آمادگی باید در تمام سطوح بسط پیدا کند.

او بیان کرد: زلزله ملارد زلزله‌ای سنگین نبود، اما حوادث بعد از زلزله و ترس ناشی زلزله قابل تامل بود.

شهردار تهران افزود: ما در شهری زندگی می‌کنیم که تراکم نفر و خانه و خانوار در هکتار بالاست و در این شرایط به فضای باز نیاز داریم و باید کفت ما پادگان ۰۶ و قلعه مرغی و دوشان تپه را برای رسیدن به هدف امداد رسانی در فضای باز می‌خواهیم.

حناچی ادامه داد: یکی از تجربه‌های حوادث نبود هماهنگی بین دستگاهی برای مقابله با بحران است.

او بیان کرد: باید سناریو‌های مختلف حادثه را تهیه کنیم و خود را آماده نگه داریم و شرایط را برای سرویس خدمات بیشتر آماده کنیم.

بیشتر بخوانید

توضیحات مدیریت بحران درباره ارتباط آتشفشان دماوند با زمین لرزه های اخیر فیروزکوه

نصب ۲۲ شتاب نگار زلزله تا ۲ ماه آینده در پایتخت

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار