پس از زنجان؛

خراسان جنوبی رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد بیماران حاد کرونایی

بر اساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت، خراسان جنوبی به لحاظ بستری بیماران تنفسی حاد در بیمارستانها، پس از زنجان در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: متاسفانه با توجه به خیز دوباره کرونا، خراسان جنوبی از نظر تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رتبه دوم کشور پس از استان زنجان را دارد، اما خوشبختانه به لحاظ تعداد موارد مثبت کرونا در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه پایین تری قرار داریم.

او با اشاره به بستری بیش از ۲۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان، افزود: وقتی تعداد بیماران حاد تنفسی زیاد می‌شود به این معنی است که موارد مثبت کرونا هم افزایش می‌یابد و به تبع آن نیاز به بستری بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه و موارد فوتی هم بالا می‌رود.


بیشتر بخوانید


دهقانی از مردم خواست با توجه به طولانی شدن زمان بیماری و خستگی کادر درمانی بیمارستان ها، همچون گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را در کنترل و مهار کرونا همراهی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکید ما ماندن در خانه نیست، اما از مردم می‌خواهیم اگر هم از خانه بیرون می‌آیند، زمان حضورشان را به حداقل برسانند.

او با تاکید دوباره بر استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله ،اظهار کرد: متاسفانه پس از برداشته شدن محدودیت ها، تردد‌ها در جامعه زیاد شد و عدم استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و حضور در مراسم عروسی و عزا باعث خیز دوباره کرونا در خراسان جنوبی شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.