اجرای عملیات آسفالت حفاظتی برای اولین بار در مازندران

عملیات آسفالت حفاظتی به طول ۳۰ کیلومتر برای اولین بار در مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از عملیاتی شدن فاز اول اجرای آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) برای نخستین بار در استان به طول ۳۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال خبر داد.

او افزود: این روش اجرای آسفالت از روش‌های نوین است که دارای قابلیت آب بندی بوده و از تخریب آسفالت جلوگیری می‌کند و وجه تمایز این نوع روکش آسفالت حفاظتی با دیگر طرح‌ها، سرعت بالای اجرای پروژه و صرفه اقتصادی آن است که با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، از آلودگی‌های محیطی جلوگیری به عمل می‌آید.

نجفی با اشاره به اینکه آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ آسفالت سرد حفاظتی – ترمیمی ریز دانه‌ای است که با هدف آب بندی سطحی، جوان سازی آسفالت‌های قبلی که حداکثر خرابی آن‌ها ۳ میلیمتر می‌باشد، گفت: عمر اسفالت حفاظتی ۵ تا ۱۰ سال است و استفاده از این نوع اسفالت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها تا یک پنجم لایه اسفالت می‌باشد.

او افزود: در حال حاضر این آسفالت در محور پر تردد ساری- قائمشهر به طول ۲ و نیم کیلومتر به اجرا در آمد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت: با توجه به آنکه در مسیر اجرای پروژه انسداد محوری اعلام نشده، از رانندگان محترم درخواست می‌گردد ضمن رعایت نکات ایمنی و مقررات عبور و مرور با راهداران پر تلاش مستقر در سطح محور همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.