دانش آموزان را مجبور به تهیه لباس فرم نکنید

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: براساس قوانین وزارت آموزش و پرورش پوشیدن لباس فرم برای دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فرهاد محمدی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه پوشیدن لباس فرم دانش‌آموزان اختیاری است، نه اجباری و تصمیم‌گیری در این مورد با شورای مدرسه است، گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس مبنای تصمیم گیری در مورد لباس دانش آموزان شورای مدرسه است که نماینده اولیاء دانش‌آموزان نیز در آن عضویت دارد.

محمدی اضافه کرد: هیچ وقت پوشیدن لباس فرم برای دانش‌آموزان در مدارس اجباری نبوده، اما بر اساس قوانین لباس دانش‌آموزان باید متناسب با فرهنگ دینی اسلامی باشد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: بر اساس قوانین آموزش و پرورش دانش‌آموزان ملزم به استفاده از لباس متعارف در مدارس بوده و باید لباس رسمی بپوشند.

او اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی و مشکلات برخی خانواده‌ها در زمینه‌های اقتصادی و نیز تعطیلی چندماهه مدارس در سال تحصیلی گذشته و قابل استفاده بودن لباس‌های فرم سال قبل دانش‌آموزان در قالب نامه‌ای به مدارس تاکید کرده ایم که دانش آموزان را مجبور به تهیه لباس فرم نکنند.

او در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش استان با سازمان صمت برای معرفی تولیدی‌های لباس به آموزش و پرورش در سال گذشته، گفت: در قالب این تفاهم نامه تولیدی‌ها به مدیران مدارس معرفی شدند و سعی شد تا لباس فرم دانش‌آموزان از نظر جنس و کیفیت در حد قابل قبولی باشد و در عین حال به اقشار ضعیف جامعه برای تهیه لباس فرم فشاری وارد نشود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.