پرداخت حقوق کارگران شهرداری کوت عبدالله، وعده‌ای که محقق نشد

کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله امروز چهارشنبه یکم مرداد ماه در اعتراض محقق نشدن وعده‌ها و پرداخت نشدن حقوق و مطالبات مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صبح امروز، چهارشنبه یکم مرداد حدود ۵۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با حضور مقابل ساختمان استانداری خوزستان خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

حمید عفراوی یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله گفت: ما باید هرماه برای بدیهی‌ترین حقوق یک کارگر دست به تجمع بزنیم با این وجود شهرداری و پیمانکار توجهی نمی‌کنند.

او با بیان اینکه حقوق اردیبهشت ماه برخی از کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شد، اما مابقی کارگران حتی حقوق اردیبهشت ماه را نیز دریافت نکردند، اظهار داشت: با وجود بیماری کرونا و گرمای خوزستان شرایط کاری ما سخت و حقوق ما کم است، اما برای دریافت همین مبلغ نیز باید چندماه صبر کنیم.

عفراوی با اشاره به اینکه بار‌ها از شهردار و پیمانکار درخواست کردیم تا حقوق ما را پرداخت کنند، اما هربار یک فرصت ۱۰ روزه خواستند و در نهایت هم پرداخت نشد، بیان کرد: صادر نشدن فیش حقوقی مشکلی دیگر است و برای روز‌هایی که تجمع می‌کنیم پیمانکار از حقوق ما کسر می‌کند، اما هیچگاه فیش‌حقوقی صادر نمی‌کند تا مبلغ دقیق حقوق یک کارگر فضای سبز مشخص نشود.

نواب حاجیان سعیدی شهردار کوت عبدالله طی روز‌های گذشته گفت: شهرداری کوت‌عبدالله حدود یک هزار کارگر دارد و منابع مالی محدود این شهرداری حتی پاسخگوی پرداخت حقوق کارگران نیست و هرماه حدود ۱۸ میلیارد ریال تنها برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری کوت عبدالله کمبود بودجه داریم.

او اظهار کرد: حقوق و بیمه سال ۹۸ کارگران شهرداری کوت عبدالله بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال شد که به صورت کامل پرداخت شده و با توجه به افزایش حق بیمه این مبلغ به ۵۳ میلیارد ریال در ماه افزایش یافته است، ضمن اینکه حق بیمه کارگران این شهرداری در سال جاری به روز پرداخت شد و حقوق فروردین ماه تمام کارگران این شهرداری پرداخت گردید، اما حقوق اردیبهشت ماه برخی از کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شد البته برخی از کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.