رئیس انجمن عکاسان قم؛

حضور آثار عکاسان قم درجشنواره‌های ملی و بین‌المللی

سلیمانی گفت: نقد آثار عکاسان استان موجب شده ،عکاسان با نگاه داوری در جشنواره‌های ملی و بین المللی بیشتر آشنا شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ابراهیم سلیمانی  رییس انجمن عکاسان قم برگزاری جلسه‌های قرار نقد عکس به صورت مستمر و هفتگی را از جمله برنامه‌های ریشه‌ای و اثرگذار انجمن عکاسان قم دانست وگفت: هدف از این اقدام نمایش آثار هنرمندان عکاس، نقد و بررسی آثار و هدایت هنرمندان به سمت رشد و تعالی بوده‌است.

سلیمانی با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی استان افزود: نگاه هنرمندانه، آشنایی به فنون روز عکاسی، سوژه‌های بدیع و پرداخت هنرمندانه موجب شده است تا آثار عکاسان استان همواره علاوه بر بازتاب و انتشار در سطح ملی در جشنواره‌های بین المللی نیز به طور مستمر تحسین اساتید این رشته را به همراه داشته باشد.

رییس انجمن عکاسان قم عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا درقم حدود ۵۰۰ گزارش تصویری توسط عکاسانی خبری و هنری قم از وضعیت استان تهیه و در خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نمایشگاه‌های مجازی منتشر شده‌است.

سلیمانی افزود: عکاسان استان پا به پای مدافعان سلامت درصحنه حضور داشتند و عکس‌های بسیار ناب و ارزشمندی را از این رویداد ثبت کردند که به منظور معرفی آثار فاخر و برجسته عکاسان قمی، نمایش، نقد و تحلیل این آثار در مسیر ۱۰ جلسه اخیر این قرار‌های نقد عکس به بررسی آثار عکاسان خبری استان در این زمینه اختصاص یافت.

رییس انجمن عکاسان قم  یکی از راه‌های پرورش و تربیت هنرمندان عکاس را مشق عکس دانست و گفت: نقد آثار عکاسان استان توسط اساتید و پیشکسوتان این هنر موجب شده تا علاوه بر هدایت عکاسان جوان به سمت فرم، محتوا و جنبه‌های هنری یک عکس خوب، عکاسان با نگاه داوری در جشنواره‌های ملی و بین المللی بیشتر آشنا شوند.

سلیمانی تصریح کرد: برگزاری این نشست‌های تخصصی و آشنایی هنرمندان استان با معیار‌های داوری در جشنواره‌های مختلف موجب شده تا آثار عکاسان استان در جشنواره‌های ملی و بین المللی همواره حرف برای گفتن داشته باشند.

او گفت: در تازه‌ترین این افتخارآفرینی‌ها، هنرمند جوان این استان امیر عربشاهی در جشنواره بین‌المللی گولر آرتان کشور ترکیه موفق به کسب مدال طلای TFSF (فدراسیون هنر عکاسی ترکیه) شد.

رییس انجمن عکاسان قم، افتخارآفرینی هنرمندان عکاس استان در جشنواره‌های مختلف را نتیجه برگزاری مستمر جلسه‌های نقد عکس در این استان دانست و افزود: دراین نشست‌های تخصصی که در روز‌های سه‌شنبه در نگارخانه فرهنگ قم برگزار می‌شود علاوه بر آثار هنرمندان قم، آثار عکاسان برجسته ایران و جهان نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

کانون عکاسان قم در سال ۱۳۷۳ شکل گرفت و از سال ۱۳۸۱ با تغییر نام به انجمن عکاسان قم زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به فعالیت خود ادامه داد. این انجمن بیش از ۳۰۰ تن عضو دارد که از این تعداد بیش از ۱۲۰ تن جزو اعضای فعال این انجمن هستند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار