روابط حسنه مرزی ایران با کشور‌های همسایه / الحاق شناور‌های بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر روابط حسنه ایران با کشور‌های همسایه، از الحاق شناور‌های بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی با همکاری وزارت دفاع در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی استان خراسان شمالی اظهار داشت: امروز با حضور مرزبانان غیور و پشتیبانی بی‌دریغ مردم و مسئولان، مرز‌های کشورمان از امنیت و ثبات بسیار بالایی برخوردار است و این ضریب امنیتی سیر صعودی دارد.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است، افزود: حفظ امنیت حریم مرزی منتج به امنیت داخلی کشور می‌شود و وظیفه سنگین مراقبت از مرز‌ها بر عهده مرزبانان نیروی انتظامی است.

او  بر افزایش گشت‌های همزمان در مرز‌های مشترک تأکید و تصریح کرد: امروز به صورت لحظه‌ای با مرزبانان کشور‌های همسایه در تماس هستیم و اتفاقات را در هر گوشه از مرز رصد و با اطلاع‌رسانی مناسب مشکلات مرزی را به حداقل می‌رسانیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در اکثر مرز‌ها روابط حسنه با کشور‌های همسایه برقرار است، بیان داشت: هیچ مشکلی با کشور‌های همسایه نداریم و موضوعات و مشکلات مرزی بر اساس پروتکل‌ها و تفاهم نامه‌های مرزی برطرف می‎شود.

او در ادامه با اشاره به انسداد مرزها اظهار داشت: در سال‌های گذشته توجه خاصی به ویژه در مرز‌های جنوب شرق و شمال غرب در بحث انسداد مرز‌ها و تجهیز دستگاه‌های الکترونیکی، اپتیکی و دوربین‌های حرارتی صورت گرفته، اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

سردار گودرزی با اشاره به تشکیل قرارگاه هوشمندسازی در مرزبانی ناجا، افزود: با توجه به توسعه تکنولوژی، از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، رادار‌ها و تجهیزات نوین که به صورت بومی در کشور ساخته می‌شوند برای کنترل مرز‌ها استفاده می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه رعایت مقررات مرزی را برای مرزنشینان مهم تلقی کرد و گفت: مرزنشینان در تأمین امنیت مرز‌ها بسیار نقش‌آفرین و مؤثر‌ند و اهمیت آموزش چهره به چهره آن‌ها در دستور کار قرار دارد و مرزیاران افتخاری در کنار مرزداران ایفای نقش می‌کنند.


بیشتر بخوانید


سردار گودرزی ادامه داد: در حال حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، جوانان کشورمان با اتکا به خداوند متعال، می‌توانند شناور‌های پیشرفته دریایی بسازند که اخیراً نیز قرار داد آن‌ها با وزارت دفاع منعقد شده که در آینده نزدیک این شناور‌های پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی ملحق خواهند شد.

او خراسان شمالی را یکی از استان‌های با ثبات از حیث امنیتی یاد کرد و افزود: با وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و خشکی با کشور ترکمنستان، مرز‌های استان خراسان شمالی از نظر امنیتی مطلوب بوده و مرزنشینان در کنار مرزبانان غیور از مرز‌های استان حراست و پاسداری می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به مشارکت مطلوب مرزنشینان با مرزبانان در تأمین امنیت مرزها، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از حیث کشاورزی برای تسهیل امور کشاورزان در این استان صورت گرفته و مرزنشینان در کنار مرزداران برای امرار معاش و کسب روزی به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند تا به رونق اقتصادی استان کمک کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.