مالزی از احتمال برگزاری نشست سران اپک در پایتخت این کشور علی‌رغم شیوع کرونا خبر داد

مالزی امروز اعلام کرد علی‌رغم شیوع کرونا در جهان، احتمالا جلسه نشست سران سازمان اپک در کوالالامپور در ماه نوامبر برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مالزی امروز اعلام کرد به رغم شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان پایتخت این کشور میزبان نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک خواهد بود.

محمد تجمین علی، وزیر تجارت مالزی، در این خصوص گفت «دولت جلسه ۲۱ کشور عضو اپک را که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود لغو نکرده است، حتی اگر جلسات سایر مقامات کشور‌ها به صورت مجازی برگزار شود.» او همچنین اضافه کرد «کابینه دولت همچنین نحوه برگزاری این نشست به صورت حضوری برای وزرای اقتصادی اپک را نیز رد نکرد.»

نیوزلند میزبان اجلاس سران اپک در سال آتی است و پیش‌تر اعلام کرده است به دلیل شیوع ویروس کرونا این نشست را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

مالزی یکی از اولین کشور‌ها در جنوب شرقی آسیا بود که اقدامات سختگیرانه‌ای برای مهار گسترش کووید ۱۹ اعمال کرد. با این حال، در ماه‌های اخیر محدودیت‌ها کمی کاهش یافته و مجدداً بازگشایی مدارس و اجازه تجارت از سر گرفته شده است. حال آنکه آمار‌ها حاکی از آن است که تعداد موارد جدید ابتلا در روز‌های اخیر در حال افزایش است.

سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) یک گروه اقتصادی از کشور‌های حاشیه اقیانوس آرام هستند که به منظور بهبود مناسبات اقتصادی و سیاسی با یکدیگر دیدار می‌نمایند. این سازمان دارای کمیته‌های اجرائی در زمینه دامنه گسترده‌ای از مسائل، از ارتباطات تا شیلات است. تمام سران کشور‌های اعضای اپک (به استثنای چین تایپه)، طی یک همایش سالانه تحت عنوان «اجلاس سران اقتصادی اپک» با یکدیگر ملاقات می‌کنند که مکان برگزاری آن درمیان اعضای اقتصادی اپک در حال گردش است. اپک به خاطر این سنت خود مشهور است که رهبران حاضر در آن مطابق با رسوم ملی کشور میزبان خود لباس می‌پوشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار