تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فیلم‌های حوزه دفاع مقدس به اکران در شرایط نامساعد محکومند

اصغری گفت: ساخت فیلم دفاع مقدسی همراه با ریسک بالاست؛ چرا که این نوع فیلم‌ها محکوم به اکران در شرایط نامساعدند.

 

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما، درباره دلیل کم شدن انگیزه فیلمسازان برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از علت‌هایی که دوستان کمتر به این سمت می‌آیند، اجبار حرفه‌ای است که به سینمای ایران تحمیل شده است. سینمای ما به سمت سینمای تجاری و اقتصادی رفته است و عملاً تهیه کننده و کارگردان‌ها به این سمت کشیده شده اند؛ اما به طور قطع برخی از همکاران ما همچنان تمایل دارند، فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس بسازند.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود هزینه‌های نسبتاً کم ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی، فیلمسازان کمتر به سمت این نوع سینما می‌آیند، گفت: ساخت فیلم دفاع مقدسی و ارزشی دشوار و همراه با ریسک بالاست. متأسفانه این نوع فیلم‌ها محکومند به اینکه در شرایط نامساعد اکران شوند و این مهمترین آسیبی است که این نوع سینما را در برگرفته است. برای همین سینماگران برای ورود به تولیدات این حوزه ریسک نمی کنند و سرمایه خصوصی را به سمت تولید دیگر فیلم‌ها ببرند تا بتوانند از تبلیغات و شرایط خوب آن‌ها از جمله زمان اکران مناسب بهره ببرند.

اصغری عنوان کرد: البته نه در ایران بلکه در اکثر سینمای دنیا، ساخت فیلم‌های ملی و ارزشی که آورده فرهنگی دارند، از سوی دستگاه‌های دولتی سفارش داده و حمایت می شوند. ما هم اگر بخواهیم سینمای دفاع مقدس و ارزشی  در سینمای بدنه و حرفه‌ای‌مان حضور داشته باشد، دستگاه‌های دولتی باید بیشتر از دیگر بخش‌ها از ساخت این آثار حمایت کنند. در این صورت انگیزه فیلمسازان بیشتر می‌شود و شاهد حضور قدرتمندتر سینمای دفاع مقدس هستیم. شرایط مناسب تری هم برای اکران این فیلم ها ایجاد خواهد شد و در نهایت مخاطب بیشتر جذب سینما می‌شود.

او درباره علاقه خود به ساخت فیلم دفاع مقدسی گفت: اولین حضور حرفه‌ای من در سینما با فیلمی دفاع مقدسی بود. به شخصه کار کردن در این حوزه را جزو وظایف خود می‌دانم؛ چون از طریق آن می‌توان یاد و خاطره شهیدان و عزیزان دوران دفاع مقدس را زنده نگه داشت.

وی در پایان درباره فیلم دفاع مقدسی جدید خود اظهار کرد: طرح «شکار شکارچی» را اولین بار در سال ۹۵ به سازمان اوج ارائه دادم که ساخت آن مصوب شد. پیگیری‌های من ادامه داشت تا اینکه سال گذشته در شورای انجمن سینمای دفاع مقدس با توجه به تغییر مدیریتی که در آن اتفاق افتاد، این طرح تصویب شد. پس از آن، مقدمات نگارش فیلمنامه را شروع کردیم و امسال توانستیم شرایط تولید را با حمایت بنیاد روایت فتح به وجود بیاوریم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار