کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز نمونه گیری سرپایی

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از کاهش افراد مبتلا به ویروس کرونا و مراجعه کنندگان به مراکز نمونه گیری سرپایی خبرداد.

نجمه آقامیری سرپرست مرکز بهداشت آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: طی دو هفته گذشته شاهد کاهش افراد مبتلا به ویروس کرونا و مراجعان به مراکز نمونه گیری سرپایی هستیم و به طبع آن کاهش بار بیماران بستری در بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی این شهرستان بودیم.

او وضعیت شهر‌های جنوب غرب خوزستان را همچنان قرمز اعلام کرد و افزود: بیمارستان‌های آیت الله طالقانی و امام‌خمینی (ره) در آبادان و بیمارستان ولیعصر (عج) در خرمشهر مختص بستری بیماران ویروس کرونا هستند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: ما از شهروندان عزیز انتظار داریم همچنان سه اصل اساسی یعنی شست و شوی دست‌ها به صورت صحیح، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند که شاهد سیرنزولی بیماری ویروس کرونا باشیم.

گرما زدگی و راه‌های پیشگیری از آن

آقامیری همچنین  تصریح کرد: گرما و گرما زدگی یکی از معضلاتی است که همواره مردم ناحیه گرمسیر با آن مواجه هستند و در این ایام به شهروندان عزیز توصیه می‌شود به طور مرتب مایعات فراوان میل کنند.

او با اشاره به اینکه امسال این بیماری  با ویروس کرونا مواجه شده است افزود: کسانی که از ماسک استفاده می‌کنند حتما با توجه به گرمای هوا و تعریق پوست و مرطوب شدن به طور مرتب در ساعات کوتاه ماسک خود را تعویض کنند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: با توجه به اینکه در فضای خانه‌ها و ماشین کولر به صورت مداوم روشن است حتما ساعاتی را برای بازکردن درب و پنجره‌ها و تهویه هوا داشته باشند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می‌برند.

خوزستان ۲ماه است که در وضعیت قرمز کرونا بسر می‌برد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می‌شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.