بهره مندی بیش از هزار نفر از زندانیان خراسان جنوبی از مرخصی

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی از بهره مندی بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان به مرخصی خبر داد.

هاشمی مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کاهش هدفمند جمعیت کیفری اولین اولویت از اولویت‌های دهگانه سازمان زندان هاست و با استفاده از بخشنامه جدید قوه قضائیه بیش از هزار و  ۴۰۰ نفر از زندانیان به مرخصی اعزام شدند.

اوبا اشاره به اینکه استفاده از ابزار‌های الکترونیکی برای مراقبت از زندانیان نقش بسیار مهمی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری دارد افزود: هم اکنون ۸ نفر از زندانیان استان با استفاده از این ابزار‌ها مراقبت می‌شوند و ۱۵ دستگاه دیگر نیز برای استفاده مددکاران تهیه شده است.

هاشمی تصریح کرد: پیش از این زندانیان برای استفاده از این ابزار‌ها ماهیانه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می کردند، اما اکنون این مبلغ به ۹۰ هزار تومان کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل زندان‌های استان اظهار کرد: امسال برنامه‌های بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با همکاری صدا و سیما اجرایی شد و بیش از ۳۰ برنامه تلویزیونی و ۳۰ برنامه رادیویی برای فرهنگ سازی کمک به آزادی زندانیان ساخته شد.

او ادامه داد: در دو ماه اخیر بیش از ۵۰۰ مورد دادرسی الکترونیکی در زندان‌های استان برگزار شده است و خراسان جنوبی استان برتر در زمینه استفاده از دادرسی الکترونیکی است.

هاشمی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی نیز به پویش مردمی کمک به زندانیان جرایم غیر عمد پیوست و مبلغ ۱ میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص داد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار