تولید انبوه کیت استخراج ژنوم ویروس کرونا در مشهد

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کیت استخراج ژنوم ویروس کرونا با کیفیتی برابر با نمونه‌های بین المللی به تولید انبوه رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تلاش محققین شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، کیت استخراج ژنوم ویروس کرونا با کیفیتی برابر با نمونه‌های بین المللی به تولید انبوه رسید.

او افزود: تمامی فرایند تولید این محصول توسط اعضاء شرکت دانش بنیان "پارس سیمرغ دارو دماوند" انجام شده و این موضوع منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید شده است بطوری که در عین کیفیت برابر با نمونه‌های خارجی، قیمت کیت تقریبا ۵۰ درصد کمتر از کیت‌های کره‌ای و یک پنجم کیت‌های آمریکایی و اروپایی است.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اهمیت تفکیک موارد کرونا ویروس از آنفولانزا فصلی در فصل پاییز، ادامه داد: طراحی و تولید کیت‌های Real Time PCR چندگانه که توانایی شناسایی و تفکیک موارد کرونا و آنفولانزا فصلی از یکدیگر را دارند، از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت دانش بنیان است که به زودی با کسب مجوز‌های وزارت بهداشت به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

ممیزان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری سلامت در نظر دارد با تامین امکانات و کسب مجوز‌های لازم، صادرات این محصول را آغاز کند، بیان کرد: مصرف کنندگان جهت درخواست و خرید این محصول می‌توانند با واحد‌های بازاریابی و فروش پارک علم و فناوری سلامت واقع در میدان بوعلی، پژوهشکده بوعلی با شماره تلفن ۰۹۳۶۸۳۰۵۳۶۴ و یا واحد بازاریابی و فروش شرکت سیمرغ دارو به شماره تلفن ۰۹۱۵۳۸۳۱۴۰۷ تماس حاصل فرمایند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.