جذب ۱۷۰ درصد از تسهیلات اشتغال شهرستان بروجن

از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تاکنون ۱۷۰ درصد از سهمیه تسهیلات اشتغالزایی بروجن جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون ۱۷۰ درصد از سهمیه تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان جذب شده است.

او افزود: سهمیه این شهرستان در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲۲۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های انجام شده مسئولان شهرستان بروجن، تاکنون ۳۷۵ میلیارد ریال در این بخش جذب شد.


بیشتر بخوانید


ملکی اضافه کرد: این میزان تسهیلات برای اشتغالزایی ۷۱۴ نفر به ۳۶۴ طرح پرداخت شده است.

او ادامه داد: این تسهیلات با نرخ شش درصد به متقاضیان واجد شرایط روستایی و عشایری شهرستان بروجن پرداخت و در سامانه کارا ثبت شده است.

ملکی با اشاره به وجود ۴۳ روستا در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد ۲۲ روستا به‌عنوان هدف در طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی قرار دارد.

او افزود: این روستا‌ها شامل کلبی‌بک، گلوگرد، خدرآباد، سلطان‌آباد، آقبلاغ، متویی، سیف‌آباد، سیبک، ساکی‌آباد، احمدآباد، آورگان، خانی‌آباد، سولگان، دوراهان، دستگرد، ده‌توت، امام‌قیس، ده‌خدا، گدارکبک، کردشامی، چشمه‌علی و له‌دراز است.

ملکی اضافه کرد: بخشداران شهرستان بروجن موظفند هر چه سریع‌تر نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی با دهیاران و اهالی روستا‌های هدف برای اجرایی شدن این طرح اقدام کنند.

او ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن فعالیت جدی‌تر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی، و معیشتی را مورد توجه قرار دهند.

ملکی گفت: انتظار می‌رود اعتبارات و بودجه‌ها براساس اسناد بالادستی و مزیت‌های موجود تخصیص داده و یا هزینه شود.

او افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شهرستان را شناسایی و راهکار‌های عملیاتی برای رفع آن را ارایه کنند.

ملکی اضافه کرد: شهرستان بروجن در بخش‌های صنایع‌دستی، کشاورزی، باغداری و صنعت ظرفیت‌های مطلوبی دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار