بیش از ۷۰۰ تن گیلاس از باغ‌های مهاباد برداشت شد

کارشناس مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بیش از ۷۰۰ تن گیلاس از باغ‌های مهاباد برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کریمی کارشناس مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال از مجموع ۱۱۷ هکتار از باغ‌های گیلاس این شهرستان به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۶ تن محصول برداشت شد.

او افزود: از انواع و ارقام محصول گیلاس تولیدی باغ‌های این منطقه می‌توان به گیلاس محلی، مشهد و اصلاح شده فید و قرمز اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی اظهار کرد: گیلاس مهاباد دارای ارقام گوناگون از تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز، ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده و در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

کریمی ادامه داد: گیلاس تولیدی این شهرستان پس از برداشت در بازار‌های مصرف داخل و خارج شهرستان به فروش می‌رسد و همچنین علاوه بر مصرف خام بخشی نیز فرآوری شده و برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.