مدیرکل دامپزشکی لرستان:

۳۲ تیم بر ذبح دام عید سعید قربان در لرستان نظارت دارند

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ امسال ۳۲ تیم ثابت و سایر بر ذبح دام عید سعید قربان در استان نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ امسال ۳۲ تیم ثابت و سایر بر ذبح دام عید سعید قربان در استان نظارت دارند.

زینب محمدخانی بیان کرد: ضمن هماهنگی‌های بین بخشی بعمل آمده در راستای اجرای بهینه طرح برنامه عملیاتی بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بردام‌های قربانی شامل ساماندهی۱۵ اکیپ ثابت و اکیپ ۱۷سیار در قالب پرسنل فنی دامپزشکی در روز عید سعید قربان از ساعت ۷ تا ۱۳ فعال هستند.

او افزود: باتوجه به اولویت کشتار دام قربانی در کشتارگاه‌های دام هر شهر متصدیان کشتارگاه‌ها موظفند آمادگی لازم به منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها را از ساعت ۷تا ۱۳ روز عید سعید قربان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: در این راستا ۱۲ دامپزشک، ۳۴ بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ ناظر شرعی در این تیم‌های نظارتی حضور دارند.

محمدخانی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاله گذاری اجتماعی از از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود کشتار نذورات عید سعید فطر در کشتارگاه‌ها و تحت نظارت دامپزشکی انجام شود.

او با اشاره به فرهنگ عمومی استان و اینکه هر ساله برخی افراد اقدام به ذبح نذورات عید سعید قربان خارج از کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند، افزود: در این راستا دامپزشکی استان با همکاری ستاد استانی کرونا و نیروی انتظامی استان از هرگونه تجمع جهت کشتار نذورات در مکان‌های عمومی برخورد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: همچنین اکیپ‌های سیاری در سطح استان به ویژه در مناطق گیلوران و دره گرم خرم اباد با اولویت شعار کشتار در کشتارگاه‌ها جهت نظارت بر ذبح دام فعال خواهد شد تا در صورت لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر ذبح دام را نظارت کنند.

محمدخانی ادامه داد: در این راستا جهت هماهنگی‌های لازم با ستاد استانی مقابله با کرونا و نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی مکاتبات لازم انجام شده ودر روز عید سعید قربان نظارت‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.